سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیرعامل چادرملو؛

قیمت ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت

قیمت ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت
پایگاه خبری معدن نیوز - محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنل تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های بخش معدن و صنایع فولادی در دهمین همایش دنیای اقتصاد در پاسخ به گلایه شرکت های فولادی از کمبود سنگ آهن و عدم تمایل تولید کنندگان سنگ آهن برای فروش این محصول به تولید کنندگان فولاد گفت: دو شرکت چادرملو و گل گهر به تنهایی بیش از ۵۴ درصد از کنسانتره و سنگ آهن واحدهای فولادی کشور را تامین می کنند و اگر فولادی ها حمایت لازم را از معادن کوچک داشته باشند و خرید خود را با قیمت آزاد و عادلانه انجام دهند مطمعناً تمایلی به صادرات با توجه به موانع موجود نخواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنل تخصصی بررسی چالشها و فرصتهای بخش معدن و صنایع فولادی در دهمین همایش دنیای اقتصاد در پاسخ به گلایه شرکت های فولادی از کمبود سنگ آهن و عدم تمایل تولید کنندگان سنگ آهن برای فروش این محصول به تولید کنندگان  فولاد گفت: دو شرکت چادرملو و گل گهر به تنهایی بیش از 54 درصد از کنسانتره و سنگ آهن واحدهای فولادی کشور را تامین می کنند و اگر فولادی ها حمایت لازم را از معادن کوچک داشته باشند و خرید خود را با قیمت آزاد و عادلانه انجام دهند مطمعناً  تمایلی به صادرات با توجه به موانع موجود نخواهد بود.

وی تصریح کرد شرکت های فولادی بزرگ هم می توانند با سرمایه گذاری در زمینه بهره برداری از معادن همت گمارند و اینکه فقط بگوئیم معادن باید برای شرکت های فولادی مواد اولیه تهیه و تامین کنند و خود وارد تکمیل زنجیره تولید نشوند انتظار بجایی نیست. چرا باید جلوی رشد و توسعه شرکت های معدنی و صنعتی به بهانه کمبود سنگ آهن گرفته شود.

نوریان تصریح کرد در چرخه تولید انحصار طلبی مترود است و هر شرکتی می تواند در جهت توسعه و ارزش آفرینی  خود، زنجیره تولید ش را تکمیل کند.

وی تاکید کرد اگر قیمت ها رقابتی شود بسیاری از مشکلات مطرح شده بر طرف و هم منافع معدنی ها و هم فولادی ها حفظمی شود.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: امسال ما 5 میلیون و 300 هزار  تن کنسانتره و 300 هزار تن گندله اضافه بر نیاز واحدهای فولادی تولید شده است   . مشکل اساسی، عدم سرمایه گذاری مناسب در اکتشاف و استخراج معادن است که دور نمای تولید این محصول را نا مطمئن کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد