گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر اکتشاف ایمیدرو در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

مناطق امیدبخشی حاوی سنگ آهن شناسایی شده است/ فولاد کشور به راحتی می تواند خوراک خود را تامین نماید

مناطق امیدبخشی حاوی سنگ آهن شناسایی شده است/ فولاد کشور به راحتی می تواند خوراک خود را تامین نماید
پایگاه خبری معدن نیوز - علی اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو در مصاحبه تصویری با معدن نیوز گفت: در بحث اکتشافات همانگونه که استحضار دارید حدود ۶۵۰ هزار کیلومترمربع پهنه با هدف انجام کارهای پی جویی و اکتشاف در اختیار ایمیدرو قرار گرفته است تا پس از انجام اقدامات مقدماتی، وارد فازهای پیشرفته اکتشاف شویم.
  بزرگنمايي:

علی اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو در مصاحبه تصویری با معدن نیوز گفت: در بحث اکتشافات همانگونه که استحضار دارید حدود 650 هزار کیلومترمربع پهنه با هدف انجام کارهای پی جویی و اکتشاف در اختیار ایمیدرو قرار گرفته است تا پس از انجام اقدامات مقدماتی، وارد فازهای پیشرفته اکتشاف شویم.

وی افزود: از این 650 هزار کیلومترمربع حدود 300 هزار کیلومترمربع آزاد شده است و تا پایان سال سعی خواهیم کرد تمام پهنه های باقی مانده را آزاد نماییم.

اصغرزاده اظهار داشت: ایمیدرو عمدتا در 4 حوزه کشور شامل بخش مرکزی، شمال شرق با محوریت سنگان، جنوب ایران با شعاعی در اطراف گل گهر و در غرب به دنبال ذخایر سنگ آهن می باشد. از پهنه های موجود اطلاعات خوبی حاصل شده است و در غرب کشور چه در استان کردستان و چه کرمانشاه محدوده های امیدبخش سنگ آهنی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: اکنون به دنبال این موضوع هستیم که برای این پهنه ها، پروانه اخذ نماییم و وارد فاز اکتشافات سطحی و سپس عمقی شویم.

 مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: در ایران مرکزی نیز توانستیم ذخیره بزرگی را شناسایی و پیدا نماییم که می تواند نویدبخش معدنی بزرگی برای کشور باشد. در جنوب ایران نیز با همکاری بخش خصوصی مشغول به کار اکتشاف و اخذ پروانه هستیم.

وی گفت: انتظار این است که در آینده نه چندان دور، کشور در حوزه سنگ آهن بتواند پتانسیل های خوبی را داشته باشد کما اینکه خوشبختانه توانسته ایم مناطق امیدبخشی را که حاوی سنگ آهن می باشد در این پهنه ها شناسایی نماییم. اکنون مشکل اصلی ما پس از اتمام کار پهنه ها، اخذ پروانه ها و استعلام های مربوطه از سازمان های موازی ایمیدرو مانند سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، انرژی اتمی، میراث فرهنگی و ... می باشد که این ها بوروکراسی کارها را زیاد می کند.

اصغرزاده افزود: با اطمینان می توان گفت با توجه به تعداد زیاد آنومالی هایی که پیدا شده هر چند ممکن است برخی از آنها به جواز و پروانه نرسد اما حتما بعصی تبدیل به پروانه خواهد شد که آینده معادن به ویژه معادن سنگ آهن کشور را می سازند.

وی در خاتمه گفت: معتقدم فولاد کشور به راحتی می تواند خوراک خود را تامین نماید البته به مرحله تولید رساندن معادن حتی در جهان نیز زمان بر است و به طور میانگین 15 سال زمان می برد و در ایران این زمان کمی بیشتر خواهد بود اما در تلاشیم تا این زمان را کاهش دهیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد