فولاد و آهن

کم تحرکی بازار فولاد تحت تاثیر ویروس کرونا

کم تحرکی بازار فولاد تحت تاثیر ویروس کرونا
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار جهانی فولاد تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا در چین در وضع ابهام و بسیار کم تحرک است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بازار جهانی فولاد تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا در چین در وضع ابهام و بسیار کم تحرک است.

بعد از افت شدید بهای قراضه در ترکیه به 278 دلار، قیمت های فولاد تحت فشار کاهشی قرار دارد و بیلت CIS به ٣٩٥ تا ٤٠٠ دلار فوب کاهش داشت، هر چند تقاضای 10 هزار تنی بیلت از الجزایر هنوز نهایی نشده است.

با طولانی تر شدن تعطیلات در چین احتمالا فولادسازان چین به صادرات بیشتر برای جایگزینی بازار داخل روی خواهند آورد که افت بیشتر قیمت های فولاد را در پی خواهد داشت بنابراین اکثر فعالان بازار تا روشن شدن اوضاع چین در حال انتظار به سر می برند.

افزایش قیمت امارات استیل برای میلگرد تحویل فوریه نیز نتوانست بازار را رونق بخشد و خبرها حاکی از فروش میلگرد به قیمت هایی کمتر از قیمت قبلی امارات استیل به مصرف کننده نهایی است و در بازار خرده فروشی نیز با توجه به قیمت های کمتر، انتظار کاهش قیمت توسط امارات استیل شنیده می شود که خرید بیلت با قیمت بالاتر را ناممکن می سازد.

اسلب CIS برای ماه مارس 415 دلار فروخته شد و یک محموله از اوکراین به بهای 450 دلار تحویل ایتالیا برای مارس در حال مذاکره است، هر چند خریداران ترکیه با توجه به افت قیمت قراضه درخواست های خود برای واردات اسلب را معلق کردند.

بهای میلگرد و مفتول CIS در محدوده 430 تا 450 دلار فوب ثابت بوده اما ترکیه قیمت ها را کاهش و به 435 تا 440 دلار فوب برای میلگرد صادراتی رسانده است که بر قیمت CIS فشار وارد می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد