فولاد و آهن

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید؛

یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود

یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود
پایگاه خبری معدن نیوز - خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه برای سه هزار کیلومتر قرارداد خرید ریل داریم گفت: امسال حدود 970 کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و 5 مرکز استان به خط ریل وصل شدند.

خادمی ضمن بیان این مطلب که عمده حمل و نقل کشور در شرایط حال حاضر جاده ای است اظهار داشت: این در حالی است که عمده حمل و نقل باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهای آنها توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته همه تجهیزات لازم حمل و نقل ریلی را داشتیم اما تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود.

خادمی خاطرنشان کرد: از سال جاری با مدیریت مهندس یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار، تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است.

وی گفت: با این موفقیت بزرگ، توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد.

وی در خاتمه گفت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولیدکننده و مصرف کننده ریل را بیش از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و قطعا هزبنه واردات بسیار بیشتر از خرید از داخل است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد