فولاد و آهن

درخشش ذوب آهن اصفهان در جشنواره ایده های ارزش آفرین

درخشش ذوب آهن اصفهان در جشنواره ایده های ارزش آفرین
پایگاه خبری معدن نیوز - ایده ذوب آهن اصفهان از بین ۴۰۰ ایده ارائه شده به جشنواره ایده های ارزش آفرین با عنوان دستگاه شماره زن بر روی شمش های ریخته گری ایستگاه ۶ فولادسازی به روش پاشش پودر در بین ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ایده ذوب آهن اصفهان از بین 400 ایده ارائه شده به جشنواره ایده های ارزش آفرین با عنوان دستگاه شماره زن بر روی شمش های ریخته گری ایستگاه 6 فولادسازی به روش پاشش پودر در بین 10 ایده برتر قرار گرفت.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی(اینوماین 2) که با حضور محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وجمعی از فعالان حوزه صنعت و معدن دوشنبه 7 بهمن ماه در سالن همایش های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، لوح تقدیر ایده برتر به مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان اهداء شد.

شیرین پرور در خصوص مزایای اجرای این پروژه به مواردی همچون امکان رصد کردن محصولات ذوب آهن، کاهش ضایعات، افزایش رضایت مشتری و حفظ اصول ایمنی و سلامت کارکنان اشاره نمود و گفت: این ایده بر اساس یک پروژه تحقیقاتی با همکاری ذوب آهن اصفهان ودانشگاه آزاد اسلامی شهر مجلسی شکل گرفته ونمونه اولیه، طراحی و بومی سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در خصوص ضرورت اجرای این پروژه اظهار داشت: محیط کاری بسترهای خنک کننده ایستگاه های ریخته گری از جمله موقعیت های کاری در کارخانه است که شرایط سخت و دشواری دارد. دمای بالا و حرکت شمش از جمله عوامل دشواری در فعالیت پرسنل در این قسمت می باشد. با توجه به اینکه در برخی موارد شمش های تولید شده از نظر کیفی با مشکلاتی مواجه می شوند و با توجه به لزوم پی گیری و شناسایی منشا ایجاد مشکلات، درج شماره های صحیح به نحو موثری در برطرف کردن مشکلات و رضایت مشتری موثر خواهد بود.

شیرین پرور تصریح کرد: عملیات شماره زنی بر روی شمش های ریخته گری در گذشته به روش استفاده از قلم های قیر-آلومینیوم بودکه به دلیل سختی کار و نیاز به سرعت در درج شماره های معمولاً خوانا نبودن توسط اپراتور می گردید و با هدف برطرف کردن این مشکل و افزایش ایمنی کارکنان، پروژه مذکور اجرا گردید.

مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: مراحل اجرای این پروژه در مدیریت تحقیق و توسعه و توسط مهندس علی شیرازی کارشناس این مدیریت و با همکاری کارشناسان مدیریت های، فولادسازی، کیفیت و امور فنی و برنامه ریزی طی مدت 5 سال انجام پذیرفت.

لازم به ذکر است در این پروژه که در قالب طرح تحقیقاتی اجرا شد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی و به ویژه اکبر حجتی همکاری داشتند.

شایان ذکر است دومین نمایشگاه و جشنواره ایده های ارزش آفرین با محوریت ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی از شنبه 5 بهمن ماه آغاز به کار نمود و امروز 7 بهمن ماه با معرفی ایده های برتر به کار خود پایان داد .

این نمایشگاه و جشنواره به همت موسسه یونیدرو (موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) برگزار و در این آیین از 400 ایده نوآورانه رونمایی شد.

در این نمایشگاه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی همچون ذوب آهن اصفهان، گل‌گهر، ملی مس، مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت های دانش بنیان گرد هم آمدند تا با هم اندیشی، پیوند صنعت و دانش بنیان ها را رقم بزنند.

در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه های هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل، حفاری، تولید، آزمایشگاهی، ساخت قطعات و‌ تجهیزات و... حضور داشتند. یکی از محورهای اصلی جشنواره اینوماین 2، معرفی نیازهای فناورانه شرکت های معدن و صنایع معدنی بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد