فولاد و آهن

تاثیر مخرب کرونا بر صنایع فولادسازی و فلزات چین؛ تعطیلات کارگران مهاجر مجددا ۲ هفته تمدید شد

تاثیر مخرب کرونا بر صنایع فولادسازی و فلزات چین؛ تعطیلات کارگران مهاجر مجددا ۲ هفته تمدید شد
پایگاه خبری معدن نیوز - انتظار می رود مصرف محصولات فولادی چین به دلیل کاهش تقاضای فولاد ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه فوریه با کاهش حدود ۴۳ میلیون تنی نسبت به فوریه سال گذشته همراه باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، انتظار می رود مصرف محصولات فولادی چین به دلیل کاهش تقاضای فولاد ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه فوریه با کاهش حدود 43 میلیون تنی نسبت به فوریه سال گذشته همراه باشد.

طبق تحلیل پلاتس، مصرف محصولات نهایی فولاد احتمالا در ماه فوریه بین 31 تا 43 میلیون تن و چدن بین 28 تا 38 میلیون تن متغیر باشد.

میزان تقاضای از دست رفته در بخش چدن معادل 47 تا 64 درصد تولید 60.08 میلیون تنی فوریه سال گذشته برآورد شده است.

کاهش مصرف فولاد در ماه فوریه به دلیل تاخیر در بازگشت کارگران مهاجر از تاریخ 10 فوریه می باشد، زیرا آنها اجبارا 14 روز قرنطینه را در مراکز شهرها پشت سر خواهند گذاشت. بنابراین تاریخ بازگشت به کار واقعی و آغاز به کار کارخانجات و صنایع فولادسازی و فلزات چین از 24 فوریه (5 اسفند) به بعد خواهد بود.

جهت استحضار بر اساس قانون وزارت کار چین؛ کارگران مهاجر به کارگرانی اطلاق می شود که در حومه شهرهای بزرگ زندگی می کنند ولی بر اساس تقسیم بندی اجتماعی جزو ثبت نام خانوار روستایی حساب می شوند. 

بر اساس آخرین اطلاعات سازمان آمار چین از 770 میلیون کارگر کارخانجات و صنایع چین، 277.5 میلیون (36 درصد) جزو کارگران مهاجر حساب می شوند و از روستاها مهاجرت نموده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد