فولاد و آهن

امضای تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی میان ذوب آهن و دانشگاه اصفهان

امضای تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی میان ذوب آهن و دانشگاه اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز - طی نشستی با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصهفان و هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان که ۲۱ بهمن ماه در این دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین این دوسازمان امضاء و مبادله گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طی نشستی با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصهفان و هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان که 21 بهمن ماه در این دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین این دوسازمان امضاء و مبادله گردید.

یزدی زاده در این نشست با بیان اینکه همکاری های ذوب آهن و دانشگاه اصفهان پیش از تبادل تفاهم نامه به ویژه در دو زمینه آب و معدن آغاز شده است گفت: بودجه تحقیقاتی ذوب آهن اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است و در صورت اثر بخش بودن این پروژه های تحقیقاتی ، هیچ گونه محدودیتی در اجرای پروژه های بیشتر نخواهیم داشت.

وی افزود: این دو سازمان ، پیشینه و قدمت بسیاری در این منطقه دارند و به دلیل جامعیت فعالیت ها، از اشتراکات بسیاری نیز برخوردارند و لذا زمینه همکاری های متقابل فراهم است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به افتتاح دفتر مشترک همکاری این شرکت با دانشگاه آزاد، از اعتقاد راسخ ذوب آهن به توسعه همکاری با دانشگاه ها خبر داد و ابراز امیدواری نمود که این تفاهم نامه، نتایج و پیامدهای مثبت و ارزنده ای به همراه داشته باشد.

هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز گفت : دانشگاه های نسل چهارم محدود به کلاس های درس نیستند و ارتباط گسترده ای باجامعه و نیازهای آن دارند. با توجه به اینکه صنعت ، بخش بزرگی از جامعه اصفهان را تشکیل می دهد لذا این دانشگاه باید ارتباط خود را با بخش صنعت بیش از گذشته توسعه بخشد.

وی، ذوب آهن اصفهان را یکی از ریشه دارترین صنایع کشور دانست و گفت: هنگامی که این مجتمع عظیم صنعتی تاسیس شد، زندگی بسیاری از مردم به آن وابستگی پیدا کرد و تا کنون این اثر گذاری ادامه دارد و تاثیرات مثبت آن در صنعت کشور قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه اصفهان از گرایش مدیریت فعلی ذوب آهن اصفهان به توسعه ارتباط با دانشگاه قدردانی نمود و گفت: امیدوارم بتوانیم در عملیاتی کردن این تفاهم نامه موفق باشیم و اعتماد بخش صنعت را بیش از گذشته جلب نماییم.

وی ، مزیت اصلی دانشگاه اصفهان را جامعیت آن دانست و گفت: این دانشگاه علاوه بر مباحث فنی در بحث علوم انسانی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و با 16 هزار دانشجو، 7 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 650 عضو هیات علمی پتانسیل خوبی برای ارتباط با صنعت دارد.

همچنین در این نشست یک سندهمکاری نیز بین دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان و ذوب آهن توسط مهدی بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب آهن و محمد رضا عابدی رئیس دانشکده مذکور امضاء گردید.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه، شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه و دکتر امینی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی ذوب آهن و همچنین دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاه اصفهان در این نشست حضور داشتند و در خصوص اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه و فعالیت های مشترک ذوب آهن اصفهان و دانشگاه اصفهان سخن گفتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد