فولاد و آهن

طرح های عمرانی و اشتغالی زایی شرکت فولاد خوزستان افتتاح شد

طرح های عمرانی و اشتغالی زایی شرکت فولاد خوزستان افتتاح شد
پایگاه خبری معدن نیوز - طرح های عمرانی و اشتغال زایی شرکت فولاد خوزستان به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام و المسلمین خضیراوی امام جمعه شهرستان کارون، خداداد غریب پور معاون‌ وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، امیرحسین نظری رئیس سازمان صمت خوزستان، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب و سایر مسئولان استانی، ۲۰ بهمن ماه ۹۸ افتتاح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طرح های عمرانی و اشتغال زایی شرکت فولاد خوزستان به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام و المسلمین خضیراوی امام جمعه شهرستان کارون، خداداد غریب پور معاون‌ وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، امیرحسین نظری رئیس سازمان صمت خوزستان، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب و سایر مسئولان استانی، 20 بهمن ماه 98 افتتاح شد.

اولین طرح، افتتاح پایانه خدماتی فنی شرکت چند وجهی فولاد لجستیک از شرکت‌های تابعه فولاد خوزستان به مساحت 3200 بود، که با هدف تامین، نگهداری و پشتیبانی از ناوگان‌ های کامیون موجود در حوزه حمل و نقل و تسریع در حمل جاده‌ای مواد اولیه با دریافت مجوز نمایندگی شرکت آریا دیزل در شهر اهواز به بهره‌برداری رسید. همچنین مالکیت 30 دستگاه کامیون c&c به ارزش 450 میلیارد ریال، دیگر طرحی بود که در مراسم افتتاحیه پایانه خدماتی فنی به بهره‌برداری رسید. هدف از اجرای این طرح تامین قطعات و برطرف نمودن مشکلات فنی کامیون‌ های ملکی و استیجاری است.

در ادامه، کارگاه بزرگ آموزشی و خیاط خانه فولاد خوزستان دومین طرحی بود که در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز به بهره برداری رسید. در این طرح که در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خوزستان به بهره‌برداری رسید، برای هفتاد تن به صورت مستقیم و پس از گذراندن آموزش‌های لازم ایجاد شغل می‌شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو به همراه استاندار خوزستان، مدیرعامل فولاد خوزستان و سایر مسئولان استانی از روند اجرایی ساخت بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان بازدید کردند.

علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح در مدت زمان 18 ماه خبر داد.

وی افزود: طرح احداث بیمارستان 96 تخت خوابی در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع از سال 92 آغاز شده بود، که با پیشرفت فیزیکی 25 درصدی، ادامه طرح برای چندین سال متوقف بود.

در ادامه کلنگ‌ زنی طرح مهندسی، خرید، نصب و راه‌ اندازی تصفیه خانه شیمیایی پساب صنعتی فولاد خوزستان، با نگاه زیست‌ محیطی و اعتباری بالغ بر 980 میلیارد ریال و استفاده از فناوری RO و با هدف تصفیه مجدد پساب صنعتی با ظرفیت 750 متر مکعب در ساعت انجام شد. اجرای ارتباطات مورد نیاز در محدوده تصفیه‌ خانه موجود، ایستگاه پمپاژ آب نرم و صنعتی و احداث ساختمان مورد نیاز اتاق برق و کنترل، انبار، تعمیرگاه و آزمایشگاه از دیگر نتایج اجرای طرح است.

گزارش ها حاکی است، امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت فولاد خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان برای ساخت 50 واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان شهرستان کارون از دیگر طرح‌هایی بود که در حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، استاندار خوزستان و سایر مسئولان استانی به امضا رسید. همچنین احداث ساختمان درمانگاه قلعه‌ چنعان با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی فولاد خوزستان از دیگر طرح‎‌های در دست اجراست که با گذشت 3 ماه از آغاز طرح، پیشرفت 32 درصدی داشته است.

بخش پایانی برنامه‌ های شرکت فولاد خوزستان در دهه مبارک فجر با رونمایی از سند طرح جامع توسعه شرکت فولاد خوزستان (فاز ٤) و سند طرح جامع محیط زیست و پسماند همراه شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط‌ عمومی، ضمن تقدیر از اجرای طرح‌ های زیست‌ محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان با اجرای این طرح‌ ها و توسعه ناوگان حمل و نقل، علاوه بر ایجاد اشتغال برای 200 تن، به محرومیت‌زدایی استان کمک شایانی کرده است.

وی افزود: توجه ویژه شرکت فولاد خوزستان به توسعه منطقه و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت مستقیم از طرح‌های عمومی استان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: احداث کارگاه بزرگ خیاطی با هدف ایجاد شغل برای هفتاد زن سرپرست خانوار، ساخت 50 واحد مسکن در مناطق محروم و احداث درمانگاه برای ساکنان قلعه‌ چنعان، نشان از عزم جدی مجموعه فولاد خوزستان برای رسیدگی و توسعه منطقه است. این عملکرد به ایجاد صمیمت میان مردم منطقه و این شرکت منجر می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم لوح سپاسی از سوی حجت الاسلام و المسلمین خضیراوی امام جمعه و معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون به علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان در راستای کمک رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان اهدا شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد