آلومینیوم و مس

صادرات آلومینیوم و مس فرآوری شده با توسعه صنعت سیم و کابل

صادرات آلومینیوم و مس فرآوری شده با توسعه صنعت سیم و کابل
پایگاه خبری معدن نیوز- حمایت سازمان اقتصادی کوثر از شرکت سیمکات، این شرکت بزرگ صنعتی را از واردات مواد اولیه بی‌نیاز ساخته است، به‌طوری‌که این شرکت با ظرفیت ۲۲ تن می‌تواند در نوسانات و شرایط سخت نیز تولید و صادرات مستمری داشته باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حمایت سازمان اقتصادی کوثر از شرکت سیمکات، این شرکت بزرگ صنعتی را از واردات مواد اولیه بی‌نیاز ساخته است، به‌طوری‌که این شرکت با ظرفیت 22 تن می‌تواند در نوسانات و شرایط سخت نیز تولید و صادرات مستمری داشته باشد.

عبدالله قاری‌زاده مدیرعامل شرکت سیمکات با اشاره به این مطلب افزود: تولید سیم و کابل، یکی از را‌ه‌های ایجاد ارزش افزوده در صنعت مس است و با توسعه این صنعت، به جای صادرات مس خام، کشور می‌تواند به سمت صادرات آلومینیوم فرآوری شده حرکت کند. وی تاکید کرد: شرکت سیم و کابل تبریز (سیمکات) در سال 98 و با تکیه بر توان متخصصان داخلی، توانسته بالغ بر 600میلیارد ریال صادرات سیم و کابل به کشورهای منطقه داشته باشد.

وی افزود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت مس از طریق تولید کابل‌های عمومی و تخصصی تضمین می‌شود و به جای صادرات مس خام‌ فرآوری آن در صنعت سیم و کابل بسیار ارزنده است.

قاری‌زاده ادامه داد: شرکت سیمکات توانسته با تولید محصولات متنوع سیم، کابل هادی هوایی، مفتول (راد) آلومینیومی، مفتول مسی و گرانول‌های PVC نقش مهمی در صنعت مس و کابل کشور بازی کند. استفاده از دانش و فناوری روز جهان در تولید محصولات جدیدی مثل کابل‌های ابزار دقیق و هادی‌های پرظرفیت که در راستای استراتژی فعالیت‌های دانش‌بنیان این شرکت قرار دارد همراه با تکمیل زنجیره تولید سیم و کابل نشان از نقش محوری این شرکت تبریزی در بازار سیم و کابل و اقتصاد دانش‌بنیان کشور دارد.

وی با‌اشاره به صادرات این شرکت ادامه داد: صادرات محصولات سیمکات به کشورهای مختلف از جمله عراق، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نمونه‌ای از توان داخلی کشور در بهره‌برداری از ظرفیت‌های ملی و افزودن ارزش بر مواد اولیه است. در چنین شرکتی با تولید بیش از هفت هزار تن کابل آلومینیومی و شش هزار و 500 تن کابل مسی انتظار تاثیرگذاری آن بر صنایع پایین‌دستی و بالادستی دور از ذهن نیست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد