فولاد و آهن

مشکلات ذوب آهن و فولاد مبارکه با جلوگیری از صادرات موادخام مرتفع می‌شود

مشکلات ذوب آهن و فولاد مبارکه با جلوگیری از صادرات موادخام مرتفع می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: به نظر می رسد بهترین اقدام برای حل مشکلات فولاد و ذوب آهن جلوگیری از صادرات موادخام است تا مواداولیه تحویل این کارخانه‌ها شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معد نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: به نظر می رسد بهترین اقدام برای حل مشکلات فولاد و ذوب آهن جلوگیری از صادرات موادخام است تا مواداولیه تحویل این کارخانه‌ها شود.

سید حسن قاضی عسگر روز چهارشنبه پیرامون جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان افزود: مقرر شد کار تخصصی بر مشکلات حوزه صنایع فولاد مبارکه صورت بگیرد و ما از مسئولان جهت رفع مشکلات یاری بگیریم.

وی با بیان اینکه باید از نحوه تخصیص سهمیه و ارایه مجوز خرید بورس در سامانه بهین یاب دقت نظر بیشتری شود، تصریح کرد: مجوزهای لازم به تولیدکنندگان اعطا و روش های مختلف فروش فولاد در دنیا مطالعه شود تا از آن بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به عمده مشکلات فولادمبارکه و ذوب آهن تصریح کرد: از آن جایی که مصرف گاز در منازل مسکونی افزایش یافت گاز کمتری به صنایع داده شد و آن ها ناچار به کاهش تولید شدند.

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه مشکل دارد به همین دلیل مقرر شد در 2 حوزه تامین مواد اولیه و گازرسانی به آن ها کمک کنیم که در این راستا کمیته حامل های انرژی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل و بنا شد اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی انجام شود.

قاضی عسگر اضافه کرد: همچنین معادنی شناسایی شدند که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و برای مشکلات فولاد مبارکه و ذوب آهن مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذار خارجی صحبت کردیم تا بر روی استحصال آهن از معادن با درصد خلوص آهن پایین سرمایه‌گذاری شود و غلظت آن به حدی برسد که کارخانه ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند که این موضوع زمان بر است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد