گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در گفت و گو با معدن نیوز تاکید کرد؛

استارتاپ‌ها زمینه‌ساز ارائه خدمات پشتیبانی و کالاهای دانش‌بنیان

استارتاپ‌ها زمینه‌ساز ارائه خدمات پشتیبانی و کالاهای دانش‌بنیان
پایگاه خبری معدن نیوز - سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار کرد: با شکل‌گیری موج استارتاپ‌ها در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور و هم‌چنین موفقیت چندین پلتفرم استارتاپی مانند دیجی کالا و اسنپ که بعدها تبدیل به سازمان‌های بزرگی شدند، اهمیت حضور استارتاپ‌ها در فضای بخش معدن نیز احساس شد که پس از آن با شکل‌گیری و توسعه چندین استارتاپ معدنی و حضور فعال آنان در کنار کسب‌و‌کارهای دیگر حوزه معدن، روند کلانی در حوزه معدن جهت حمایت از استارتاپ‌های تخصصی معدن شکل گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار کرد: با شکل‌گیری موج استارتاپ‌ها در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور و هم‌چنین موفقیت چندین پلتفرم استارتاپی مانند دیجی کالا و اسنپ که بعدها تبدیل به سازمان‌های بزرگی شدند، اهمیت حضور استارتاپ‌ها در فضای بخش معدن نیز احساس شد که پس از آن با شکل‌گیری و توسعه چندین استارتاپ معدنی و حضور فعال آنان در کنار کسب‌و‌کارهای دیگر حوزه معدن، روند کلانی در حوزه معدن جهت حمایت از استارتاپ‌های تخصصی معدن شکل گرفت.

عظیمی افزود: استارتاپ‌های تخصصی حوزه معدن می‌توانند با جهت‌دهی کسب‌و‌کارهای حاشیه‌ای و دامنه‌ای در زنجیره ارزش معدن، زمینه‌ساز ارائه خدمات پشتیبانی و هم‌چنین ساخت و تولید کالاهای دانش‌بنیان گردند.

دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس ادامه داد: این گونه استارتاپ‌ها می‌توانند در جهت رفع نیازهای ماشین‌آلاتی و قطعاتی شرکت‌های بزرگ معدنی کشور نیز گام بردارند، البته به شرط آنکه بتوانند یک مدل کسب‌و‌کار مقیاس پذیر و تکرارپذیر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه، تلاش بر آن است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و هم‌چنین ساخت و توسعه چندین مدل موفق از همکاری استارتاپ‌ها با شرکت‌های بزرگ، زمینه‌سازی ایجاد یک فریمورک با برنامه استراتژیک و نقشه راه مشخص فرآهم گردد.

به گفته عظیمی بدون شک، استارتاپ‌ها که معمولا ساختارهای غیر بوروکراتیک، چابک و شبکه ارتباطی گسترده‌تری را دارا می‌باشند، می‌توانند با ایجاد ارتباط موثر و پایدار با سرمایه‌گذاران حقیقی، موسسات مالی، بانک‌ها و سایر تامین‌کنندگان مالی به سادگی بخشی از جریان‌های نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان را به بخش معدن و صنایع معدنی کشور هدایت نمایند.

وی در پایان عنوان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از طریق طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، هدایت، جهت دهی و حمایت از استارتاپ‌های معدنی کشور را در دستور کار خود قرار داده و تا کنون با 8 استارتاپ در این زمینه همکاری نموده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد