اقتصاد و صنعت

قیمت نفت جهش کرد/ رشد دوباره قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت نفت جهش کرد/ رشد دوباره قیمت طلا در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- امید سرمایه‌گذاران به گذرابودن ویروس کرونا و توانایی دولت چین برای تقویت اقتصاد این کشور، قیمت نفت را رشد داد و توانست توالی افت ۵ هفته‌ای خود را بشکند؛ همچنین قیمت طلا به رشدهفتگی دست یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،  امید سرمایه‌گذاران به گذرابودن ویروس کرونا و توانایی دولت چین برای تقویت اقتصاد این کشور، قیمت نفت را رشد داد و توانست توالی افت 5 هفته‌ای خود را بشکند؛ همچنین قیمت طلا به رشدهفتگی دست یافت.

در پایان معاملات روز جمعه، با امید سرمایه‌گذاران به گذرا بودن ویروس کرونا و توانایی دولت چین برای تقویت اقتصاد این کشور، قیمت نفت جهش کرد و توانست توالی افت 5 هفته‌ای خود را سپری کند. این در حالی است که وحشت از شیوع ویروس کرونا تقاضا برای طلا را بالا برده و باعث رشد هفتگی قیمت آن شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت 89 سنت یا 1.6 درصد جهش کرد تا به 57.23 دلار برسد و رشد هفتگی آن 4.4 درصد شود؛ البته شاخص برنت از ابتدای امسال با وحشت از کاهش تقاضای نفت به واسطه شیوع ویروس کرونا 15 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، 63 سنت یا 1.2 درصد جهش کرد و به 52.05 دلار رسید.

این شاخص هم توانست پس از 5 هفته افت متوالی، رشد هفتگی 3.3 درصدی را برای خود ثبت کند؛ اما تداوم نگرانی از شیوع ویروس کرونا باعث هجوم سرمایه‌گذاران به سوی خرید سرمایه‌های امن مانند طلا شد و قیمت این فلز گران‌بها را بالا برد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، 0.3 درصد رشد کرد و به 1581.25 دلار رسید. این هفته قیمت طلا 0.7 درصد بالا رفت.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا 0.4 درصد رشد کرد و در 1585.50 دلار تثبیت شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد