سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد مطرح خبر داد؛

حمل فله سنگ آهن تحت تاثیر کرونا/ استرالیا و برزیل قوانین جدیدی برای کشتی های چینی اعمال کردند

حمل فله سنگ آهن تحت تاثیر کرونا/ استرالیا و برزیل قوانین جدیدی برای کشتی های چینی اعمال کردند
پایگاه خبری معدن نیوز - استرالیا و برزیل در جدیدترین اقدام خود برای مقابله با ویروس کرونا و شیوع آن در کشورهای خود، قانون گذاشتند که کشتی هایی که برای بارگیری سنگ آهن به مقصد چین در بنادر این کشورها پهلوگیری می کنند موقع ورود باید ۱۴ روز در قرنطینه لنگرگاه بمانند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بین المللی معدن و سنگ آهن در کانال تلگرامی خود نوشت: استرالیا و برزیل در جدیدترین اقدام خود برای مقابله با ویروس کرونا و شیوع آن در کشورهای خود، قانون گذاشتند که کشتی هایی که برای بارگیری سنگ آهن به مقصد چین در بنادر این کشورها پهلوگیری می کنند موقع ورود باید 14 روز در قرنطینه لنگرگاه بمانند.

این موضوع تاثیر زیادی بر روی بازار سنگ آهن خواهد گذاشت و خود به خود باعث خواهد شد زمان تحویل محموله های سنگ آهن طولانی تر گردد.

البته استرالیا اعلام کرده این محدودیت تنها تا 22 فوریه یعنی سوم اسفند خواهد بود و این محدودیت را از 22 فوریه به بعد برخواهد داشت اما این موضوع هنوز قطعی نبوده و امکان تمدید آن از سوی دولت استرالیا وجود دارد. با این حال برزیل همچنان تاریخی برای لغو این محدودیت اعلام نکرده است.

البته این محدودیت تنها برای کشتی هایی اعمال می شود که کارکنان و پرچم آن کشتی ها چینی است و کشتی هایی که از سایر کشورها بوده یا کارکنان آنها غیر چینی می باشند از این قاعده مستثنی می باشند.

این مسئله سبب خواهد شد حمل دریایی توسط کشتی های چینی ارزان تر شده و حمل توسط کشتی های با پرچم سایر کشورها و دارای کارکنان غیر چینی، گران تر گردد. در نتیجه این مسائل، تعادل در بازار حمل فله بهم خواهد ریخت و نشان می دهد موضوع ویروس کرونا برای کشورها از حساسیت زیادی برخوردار است چون علیرغم اینکه پرسنل کشتی ها حتی ممکن است در دوران پهلوگیری و بارگیری کشتی از آن خارج نشوند اما کشتی نیز قرنطینه خواهد شد.

البته ناگفته نماند که پرسنل کشتی ها از زمان شیوع بیماری کرونا، اجازه خروج و پیاده شدن از کشتی را نداشتند اما موضوع جدید این است که تیم های بهداشت به محض رسیدن کشتی به بنادر برزیل و استرالیا، از ساحل به لنگرگاه اعزام و مشغول چک کردن پرسنل کشتی ها می شوند و تا 14 روز کشتی به صورت بلاتکلیف در لنگرگاه باقی مانده و قرنطینه می گردد تا وضعیت تمیز و عاری از بیماری بودن آن مشخص گردد و وقتی که وضعیت عدم آلودگی آنها تایید شد اجازه پهلوگیری و بارگیری را پیدا می کند.

لذا این یکی از سوالاتی است که در این جا مطرح می شود "آیا همانطور که در رابطه با جابجایی مسافران چینی توسط خطوط هواپیمایی ایرانی محدودیت هایی اعمال شده است، در رابطه با کشتی های چینی که وارد بنادر ایران نیز می شوند قانون یا دستورالعمل خاصی وجود دارد یا خیر؟"

ذکر این نکته الزامی است که براساس اعلام دانشمندان چینی ویروس کرونا توسط اشیا نیز قابل انتقال است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد