فولاد و آهن

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن از نظرسنجی پلاتس درباره نوسانات تقاضا در صنایع پایین دستی می گوید؛

فولادسازان با کاهش تولید مواجه خواهند شد؟

فولادسازان با کاهش تولید مواجه خواهند شد؟
معدن نیوز -نظرسنجی پلتس در رابطه با افزایش یا کاهش تقاضای محصولات پایین دستی و نهایی فولاد منتشر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، نظرسنجی پلتس در رابطه با افزایش یا کاهش تقاضای محصولات پایین دستی و نهایی فولاد کنتشر شد.

نظریه اول: فعالان بازار انتظار دارند که تقاضا برای صنایع پایین دستی فولاد در ماه های مارس و آوریل به طور کامل بهبود یابد. همین امر خریداران را وادار کرده تا به فکر خرید محموله های دریایی برای پوشش دادن تقاضای پیش بینی شده در اواسط ماه مارس بیافتند. فعالیت های ساخت و ساز در چین به طور معمول در ماه مارس و آوریل به اوج خود می رسد و برخی فعالان تجاری انتظار دارند که بیماری کرونا تا آن زمان مهار شود.
همچنین تقاضای فولاد در ماه فوریه به دلیل شیوع ویروس کرونا که بازگشت کارگران را به کارخانه ها و بر سر کار خود محدود کرده و طولانی نموده، تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب دیده است. این کاهش تولید از یک طرف و افزایش موجودی فولاد دپو شده در واحدها از طرف دیگر باعث کاهش حاشیه سود فولادسازان گردیده است.

نظریه دوم: براساس بررسی های پلتس، فولادسازان چینی با توجه به افزایش موجودی و تضعیف تقاضا از سوی صنایع پایین دستی ممکن است 30 درصد از تولیدات خود را کاهش دهند.

براساس این بررسی ها، حدود 35 درصد از مشارکت کنندگان تجاری در این نظرسنجی معتقدند تولید فولاد حدود 35 درصد کاهش یافته است در حالی که 23 درصد آنها اظهار داشته اند فعالیت در واحدها در حالت عادی قرار دارد و کارخانه ها به طور عادی به فعالیت خود مشغول هستند.

تقاضای ضعیف از سوی صنایع پایین دستی باعث شده است تا برخی کارخانه ها اقدام به جلو انداختن برنامه تعمیر و نگهداری سالیانه خود نمایند درحالی که برخی کارخانه ها به دلیل محدودیت های لجستیکی در چین ناشی از شیوع بیماری کرونا با مشکل تامین و تهیه مواد اولیه مواجه هستند.

نظریه مشترک: پایین بودن حاشیه سود فولاد، فولادسازان را به کاهش تولید وادار کرده است. بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی انتظار دارند که در سه ماهه اول سال حاشیه سود میلگرد صفر و حتی منفی باشد و تنها 12 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند حاشیه سود حدود 150 تا 200 یوان (بین 21.5 الی 28.5 دلار) به ازای هر تن باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد