صنایع معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت؛

تولید ۳۰ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه ۹۸ افزایشی بود/ رشد تولید بخش فولاد ۶.۸ درصد، سیمان ۱۲.۲ درصد و کاتد مس ۳.۱ درصد بود

تولید ۳۰ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه ۹۸ افزایشی بود/ رشد تولید بخش فولاد ۶.۸ درصد، سیمان ۱۲.۲ درصد و کاتد مس ۳.۱ درصد بود
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از میان ۴۲ محصول منتخب، اصلی صنعتی و معدنی که بیشترین سهم را در این بخش دارند در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ محصول رشد تولید داشته‌اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: از میان 42 محصول منتخب، اصلی صنعتی و معدنی که بیشترین سهم را در این بخش دارند در10 ماهه امسال 30 محصول رشد تولید داشته‌اند.

سعید زرندی گفت: فولاد خام با 20 میلیون تن، 6.8 درصد، سیمان با 51.2 میلیون تن، 12.2 درصد، کاتد مس با 207.8 هزار تن، 3.1 درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی) با 2149.7 هزار دستگاه، 7.8 درصد و محصولات پتروشیمی با 45.8 میلیون تن، 1.9 درصد رشد تولید داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت 12 محصول کاهش تولید داشته اند که البته روند کاهشی تولید این محصولات نسبت به 9 ماهه امسال بهبود یافته است.

معاون طرح و برنامه ادامه داد: تولید انواع خودرو سواری با 612 هزار دستگاه 18.8 درصد کاهش داشته اما؛ روند تولید خودرو در دوماهه گذشته سرعت خوبی گرفته و تلاش ها این است که تا پایان سال روند کاهش تولید خودرو متوقف شود.

زرندی همچنین گفت: در این مدت، تعداد 5212 فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری 44.5 هزار میلیارد تومان و اشتغال 81244 نفر صادره شده است.

وی مجوزهای صنفی صادر شده 339.4 هزار فقره اعلام کرد و افزود: در این مدت،در بخش معدن تعداد 504 فقره پروانه اکتشاف، 289 فقره گواهی کشف و 333 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد