آلومینیوم و مس

کرونا معامله فرست کوانتوم با چینی ها را به تعویق انداخت

کرونا معامله فرست کوانتوم با چینی ها را به تعویق انداخت
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیران فرست کوانتوم گفتند ویروس کرونا موقتاً مذاکرات مرتبط با فروش سهام اقلیت در عملیات های زامبیایی این شرکت را متوقف کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیران فرست کوانتوم گفتند ویروس کرونا موقتاً مذاکرات مرتبط با فروش سهام اقلیت در عملیات های زامبیایی این شرکت را متوقف کرده است.

این شرکت معدنکاری مس در طول نشست اعلام نتایج فصل چهارم 2020 خود گفت شیوع این ویروس مانعی برای گفتگوی رو در رو با خریداران بالقوه چینی شده و فروش سهامی را به تعویق انداخته که نقشی محوری در برنامه کاهش 2 بیلیون دلاری بدهی های این شرکت مستقر در ونکوور دارد.

نگرانی ها در مورد اینکه شیوع این ویروس باعث افت تقاضای چین، بزرگترین مصرف کننده اغلب کالاهای معدنی در جهان، خواهد شد بازارهای سرتاسر جهان را متزلزل کرده است. این باعث فروکشیدن قیمتهای مس شد و نشان داد که شرکتهای معدنکاری باید در برابر چنین نوساناتی به اقدامات تأمینی رو بیاورند.

مدیر عامل این شرکت، کلایو نووال، در این نشست گفت شیوع منطقه ای این ویروس هنوز تأثیر محسوسی بر فروش های واقعی فرست کوانتوم نداشته، و تأثیر گسترده تر آن بر بازار با برنامه فروش های تأمینی شرکت کاهش خواهد یافت.

نووال گفت،" برنامه فروشهای تأمینی ما، که هم اکنون تا پایان 2020 تمدید شده، نوعی حفاظت را در برابر نوسانات قیمت مس فراهم خواهد کرد. همزمان، ترازنامه قوی تر شرکت هم باعث باعث انعطاف بیشتر ما در برابر رویدادهای اقتضائی مربوط به این ویروس خواهد شد." حدود 37 درصد درآمد فرست کوانتوم در سال 2018 از محل فروشهای این شرکت به چین حاصل شد.

نووال در مصاحبه ای در دسامبر گفت که تمرکز شرکت در دو سه سال آینده بر روی کاهش دست کم 2 بیلیون دلار از بدهی هایش خواهد بود. مدیران فرست کوانتوم در نشست امروز گفتند زمانبندی این کاهش بدهی وابستگی بسیاری به قیمتهای مس دارد، اما میزان بدهی ها احتمالاً در فصل چهارم کاهش یافته و روند نزولی آن ادامه خواهد یافت.

آنها در نشست جمعه گفتند فرست کوانتوم برای 12 ماه آینده از نقدینگی کافی در جهت اجرای برنامه های هزینه گذاری عملیاتی و سرمایه ای و حفظ همزمان انطباق کامل خود با مدیریت مالی شرکت برخوردار است. آنها گفتند فروش سهام اقلیت در عملیاتهای زامبیایی فرست کوانتوم به دسترسی سریعتر به هدف کاهش بدهی ها کمک خواهد کرد، اما احتمال نمی رود که مذاکرات با چینی ها زودتر از نیمه دوم سال جاری از سر گرفته شود.

احتمال داده شده که جیانگ زی کاپر یکی از خریداران بالقوه است. نووال در دسامبر گفت فرست کوانتوم این شرکت چینی را ملزم به امضاء توافقنامه ای محرمانه کرده که آن را از خرید بیش از 20 درصد از سهام فرست کوانتوم باز می دارد. فرست کوانتوم اقدامات گوناگونی را برای دفاع از خود در برابر خریدهای خصمانه به عمل آورده، که آخرین آنها تقبل یک برنامه برای رعایت حقوق سهامدارانش بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد