آلومینیوم و مس

​ریوتینتو به دنبال داوری بین المللی درمورداختلاف مالیاتی با مغولستان است

​ریوتینتو به دنبال داوری بین المللی درمورداختلاف مالیاتی با مغولستان است
پایگاه خبری معدن نیوز - معدنکار جهانی یعنی ریوتینتو روز جمعه اعلام کرد که واحد مس مغولستان یک روند داوری بین المللی را آغاز کرده است و به دنبال حل و فصل اختلافات با مرجع مالیات محلی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معدنکار جهانی یعنی ریوتینتو روز جمعه اعلام کرد که واحد مس مغولستان یک روند داوری بین المللی را آغاز کرده است و به دنبال حل و فصل اختلافات با مرجع مالیات محلی است.

ریوتینتو در توافقنامه های مربوط به پروژه مس Oyu Tolgoi گرفتار شده چراکه قانونگذار محلی مدعی شده که سود مالی این پروژه به طور مساوی با مغولستان تقسیم نمی شود.

این پروژه بزرگترین سرمایه گذاری خارجی مغولستان است و تحت تاخیرهای طولانی و هزینه های زیاد قرار گرفته است. در همین حال ریوتینتو معتقد است میلیاردها دلار سرمایه گذاری این پروژه کرده است.

دعوای فعلی مربئط به مالیات های پرداخت شده توسط Oyu Tolgoi LLC وابسته به ریوتینتو در سال های 2013 و 2015 است.

ریوتینتو در بیانیه ای گفت: ما با جدیت با نمایندگان دولت و اداره امور مالیاتی مغولستان همکاری کرده ایم تا یک توافق قابل قبول حاصل شود و به این نتیجه رسیدیم که داوری بهترین راه برای حل این مسئله است.

ریوتینتو همچنین اظهار داشت Oyu Tolgoi  که یکی از شرکت های تابعه این شرکت است در تاریخ 16 ژانویه 2018 ارزیابی مالیاتی در حدود 155 میلیون دلار از سازمان امور مالیاتی محلی دریافت کرد این درحالی است که براساس ممیزی های مالیاتی صورت گرفته این مالیات در بین سال های 2013 تا 2015 توسط واحد مربوطه پرداخت شده بود.

ریو مدعی است که Oyu Tolgoi در ژانویه 2018 مبلغ 4.8 میلیون دلار برای تسویه حساب مالیات ها، جرایم و جرایم پرداخت نشده برای اقلام مورد قبول خود را پرداخت کرده است.

ریوتینتو در پروژه Turquoise Hill Resources دارای سهم 66 درصدی بوده و دولت مغولستان تنها 34 درصد از این سهم را دارا می باشد.

این شرکت در بیانیه جداگانه ای گفت: این شرکت در پروژه Turquoise Hill Resources تمام مالیات ها و عوارض در نظر گرفته شده را پرداخت نموده و به موجب توافقنامه با دولت مغولستان این هزینه ها را متقبل شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد