سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی معدن و فولاد مطرح کرد؛

اطلاع واله از نا ایمن بودن سد باطله Brumadinho

اطلاع واله از نا ایمن بودن سد باطله Brumadinho
پایگاه خبری معدن نیوز - واله برزیل اوایل سال ۲۰۰۳ می دانست که سد باطله Brumadinho نا امن و نا ایمن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، واله برزیل اوایل سال 2003 می دانست که سد باطله Brumadinho نا امن و نا ایمن است

رویترز گزارش داد، تحقیقات مستقلی از سوی دولت برزیل از شرکت معدنی واله برزیل درخواست شده تا علل فاجعه شکست سد باطله Brumadinho که منجر به مرگ 270 نفر در سال پیش شد، را بررسی نماید. این شرکت درمورد این موضوع اظهار نظر کرده که از ناایمن بودن این سد باطله مطلع بوده اما نتوانسته با آن مقابله کند.

خلاصه این گزارش توسط واله در روز پنج شنبه 20 فوریه منتشر شد که طبق آن نشان می دهد واله در سال 2003 اطلاعاتی درمورد قابلیت شکستگی سد اصلی B1 داشته است. در این گزارش آمده است: اما اقدامات اساسی انجام شده برای مقابله با مشکل ساختاری و افزایش ایمنی سد باطله مذکور محدود و ناکارآمد بوده است.

سد باطله Brumadinho در ژانویه 2019 در ایالت میناس گرایس شکست و بهمنی از باطله های معدنی را به سمت شهرها روانه کرد که حدود 270 نفر در پی این حادثه کشته شدند و در زیر این بهمن باطله دفن شدند.

در حالی که نگرانی ها در زمان های مختلف در مورد ایمنی این سد مطرح شده بود اما در طول 16 سال به طور مکرر نادیده گرفته شد یا اقدامات برای ایمن سازی این سد در حداقل ممکن بوده است.

در ماه ژانویه دادستان های ایالتی، Fabio Schvartsman را که در دوره وقوع این حادثه مدیر ارشد اجرایی CEO واله بود را متهم کردند و هفته گذشته قضات ایالتی برزیل این اتهامات را پذیرفتند.

تیم تحقیق به این نتیجه رسیده است که شکست سد باطله به دلیل ناپایداری ساختاری ناشی از سیال شدن مواد باطله به دلیل عدم زهکشی مناسب بوده است. در این بین بیشترین توصیه به بهبود روش های عملیاتی اشاره داشته است. محققان می گویند که این شرکت باید خطرات احتمالی سایر سازه ها و سدهای باطله مشابه را ارزیابی کنند.

واله در این پرونده اعلام کرده تاکنون موارد بسیاری از این توصیه ها را انجام داده است و گام های خوبی در جهت بهبود و کنترل داخلی سدهای باطله موجود انجام داده و موارد نا ایمنی را برطرف کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده جدول زمانی را برای اجرای کلیه این اقدامات طی 30 روز آتی اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که مطالعات انجام شده در سال 2016 مشخص کرده بود که این سد در وضعیت حساسی قرار داشته و مطالعات بعدی در سال 2017 نشان داد که وضعیت آن بهبود ناچیزی داشته است.

سپس در جولای 2016 به دلیل نگرانی های امنیتی، Peter Poppinga مدیر بخش زغال سنگ و فلزات آهنی دستور داد تا باطله ها در سد باطله B1 ذخیره شود.

قاضی یک دادگاه ایالتی در میناس گرایس در پی اتهامات اعلام شده از سوی دادستان های ایالتی، در ژانویه مدیرعامل و 15 نفر دیگر را به قتل عمد متهم کرد. این گزارش ساعاتی پس از گزارش سه ماهه واله اعلام شد که نشان می داد این شرکت علی رغم مدیریت برای محدود کردن اثرات ظاهری حادثه شکست سد باطله، همچنان از این فاجعه تاثیر می پذیرد.

واله خسارت خالص شرکت را در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 1.56 میلیارد دلار اعلام کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد