سنگ آهن و ذغال سنگ

قوانین نامشخص اندونزی در حمل دریایی سردرگمی خریداران زغال سنگ را به دنبال داشت/ پیشنهاد جعفری طهرانی برای استفاده از نبود اندونزی در بازار صادراتی زغال حرارتی و شروع صادرات این محصول از سوی ایران

قوانین نامشخص اندونزی در حمل دریایی سردرگمی خریداران زغال سنگ را به دنبال داشت/ پیشنهاد جعفری طهرانی برای استفاده از نبود اندونزی در بازار صادراتی زغال حرارتی و شروع صادرات این محصول از سوی ایران
به معدن نیوز - معدنکاران زغال اندونزی می گویند که خریداران به دلیل قوانین نامشخص حمل دریایی، از کشور دیگری خرید می کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، معدنکاران زغال اندونزی می گویند که خریداران به دلیل قوانین نامشخص حمل دریایی، از کشور دیگری خرید می کنند.

رویترز گزارش داد، یک گروه صنعتی روز پنج شنبه 20 فوریه اعلام کرد که صادرات زغال سنگ اندونزی به دلیل اینکه دولت تاکنون دستورالعمل فنی برای اجرای قوانین جدید حمل و نقل را اعمال نکرده، دچار سردرگمی و اختلال شده است.

اندونزی بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی در جهان است و دولت این کشور در سال 2018 آیین نامه هایی را برای صادرات این محصول ابلاغ نمود. در این دستورالعمل صادرکنندگان زغال باید از شرکت های بیمه و حمل و نقل داخلی برای صادرات خود استفاده کنند.

الزام بیمه در سال گذشته اجرا شد و الزامات حمل و نقل نیز از ماه May 2020 اعمال خواهد گردید.

نایب رئیس انجمن معادن زغال سنگ اندونزی (ICMA) گفت: بیشتر فروش زغال سنگ از اندونزی تحت قرارداد های FOB است، بنابراین خریداران خارجی که مسئولیت تامین کشتی را بر عهده دارند، هنوز منتظر صدور راهنمایی فنی وزارت تجارت اندونزی هستند.

وی گفت: برخی خریداران مانند خریداران ژاپنی، بخاطر پروتکل نامشخص برای استفاده از کشتی اقدام به هدایت خرید زغال سنگ خود به کشورهای دیگر کرده اند. وی در ادامه گفت: این دیگر تهدید نیست بلکه اتفاقی است که قبلا طبق گزارش اعضای ما رخ داده است.

مدیر اجرایی ICMA از وزارت تجارت اندونزی خواست تا در اسرع وقت دستورالعمل هایی را صادر نماید. سال گذشته دولت اندونزی دستورالعمل های فنی و مقررات بیمه ایی را صادر کرد که شامل لیستی از بنگاه های بیمه واجد شرایط دقیقا یک روز قبل از مهلت اجرایی بود. این امر باعث عقب افتادن کارها در بنادر شده است.

وی گفت هر گونه تاخیر در تنظیم برنامه کشتی ها حتی می تواند تاثیر بیشتری بر روی محموله ها بگذارد. در همین حال این گروه تصریح کرد که تعداد کشتی هایی که توسط شرکت های اندونزی اداره می شوند برای صادرات زغال سنگ این کشور کافی نیست.

در نمودار ذیل تولید جهانی زغال حرارتی توسط کشورهای بزرگ تولید کننده شامل چین، هند، آمریکا، استرالیا، اندونزی، روسیه، آفریقای جنوبی و سایر کشورها از سال 2014 لغایت سال 2022 ارائه شده است که جا دارد در شرایط فعلی که اندونزی در صادرات زغال حرارتی مشکل دارد، نسبت به شروع صادرات از معادن زغال حرارتی کشور اقدام گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد