فولاد و آهن

دو مشکل جدی چینی ها در بازار فولاد/ فولادسازان چین با مشکل انبارش محصولات فولادی و نبود نقدینگی مواجه شدند

دو مشکل جدی چینی ها در بازار فولاد/ فولادسازان چین با مشکل انبارش محصولات فولادی و نبود نقدینگی مواجه شدند
معدن نیوز - بازار فولاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا پیش می رود. اگرچه هفته قبل تقاضای خوب شمال آفریقا به ویژه الجزایر و تونس موجب افزایش قیمت بیلت CIS شد ولی خریداران این منطقه نیز دیگر عجله ای برای خرید ندارند و به دنبال قیمت های ۴۰۰ دلار CFR شمال آفریقا و ۳۷۰ دلار فوب دریای سیاه هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بازار فولاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا پیش می رود. اگرچه هفته قبل تقاضای خوب شمال آفریقا  به ویژه الجزایر و تونس موجب افزایش قیمت بیلت CIS شد ولی خریداران این منطقه نیز دیگر عجله ای برای خرید ندارند و به دنبال قیمت های 400 دلار CFR شمال آفریقا و 370 دلار فوب دریای سیاه هستند.

در حالیکه فولادسازان CIS  امید به برگشت بازار در ماه مارس دارند و در حال ارائه قیمت های پیشنهادی 418 دلاری بیلت به الجزایر هستند، اما این نرخ ها از سوی خریداران پذیرفته نمی شود و معامله صورت نمی گیرد. بهای بیلت CIS با 2.5 دلار کاهش 390 دلار فوب ارزیابی شد.

از روز جمعه، 3 فولادساز در تانگشان چین، فعالیت خود را آغاز نمودند که بر بهبود قیمت و تقاضای بیلت در چین کمک کرد.

چین با دو مشکل جدی انبارش محصولات فولادی و نبود نقدینگی برای پرداخت به کارگران مواجه شده است.

ذخایر کلی فولاد چین طی هفته گذشته 13 درصد افزایش داشته و به 340 میلیون تن میلگرد، ورق و مفتول و.. رسیده است. بسیاری از شهرها نظیر شانگهای هیچ فضایی برای انبارش محصولات ندارند.

در جنوب شرق آسیا نیز تمایل به خرید کم شده و خریداران در انتظار افت بیشتر قیمت ها هستند و صبر می کنند.

مفتول صادراتی چین 460 دلار فوب پیشنهاد می شود که خریداران 450 دلار فوب را مناسب می دانند. حجم معاملات به شدت افت کرده است و باید دید آیا بازار در ماه مارس بهبود خواهد داشت یا وضعیت همچنان تحت تاثیر کرونا قرار خواهد داشت و به روند خود ادامه خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد