فولاد و آهن

فولاد مبارکه در بهمن ماه بالاترین درآمد سال ۹۸ خود را رقم زد

فولاد مبارکه در بهمن ماه بالاترین درآمد سال ۹۸ خود را رقم زد
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت فولاد مبارکه اصفهان در یک ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۸ معادل ۳۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات خود به دست آورد که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۴۵.۳۱ درصد افزایش داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در یک ماهه منتهی به بهمن 1398 معادل 37 هزار و 989 میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات خود به دست آورد که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل 45.31 درصد افزایش داشته است. همچنین فروش فولاد مبارکه نسبت به بهمن ماه سال قبل افزایش 19.38 درصدی داشته است.

 فولاد بالاترین رقم درآمدی در 11 ماه گذشته را در همن ماه رقم زد که عمده درآمد شرکت از محل فروش محصولات گرم بوده است.

 فولاد مبارکه با سرمایه ثبت شده 130 هزار میلیارد ریال در 11 ماهه ابتدای سال بالغ بر 365 هزار و 941 میلیارد ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد رشد داشته است.

مجموع مقداری تولید فولاد مبارکه در 11 ماه 7 میلیون و 163 هزار تن هزار تن بوده است که بیشترین وزن مقداری در آن متعلق به ورق گرم با حجم تولید 4 میلیون و 179 هزار تن است. فروش شرکت نیز 7 میلیون و 111 هزار تن بود که باز هم با فروش 4 میلیون و 188 هزار تنی محصولات گرم بیشترین حجم فروش متعلق به ورق گرم می باشد.

نرخ فروش ورق گرم در بهمن نسبت به دی 4 درصد افزایش داشته و معادل 4.9 میلیون تومان در هر تن بوده است.

نرخ فروش ورق سرد که در بهمن‌ماه معادل 5.9 میلیون تومان در هر تن بوده است نسبت به دی رشد 5 درصدی داشته است.

آوا تحلیل نوشت: فروش فولاد مبارکه در بهمن ماه به نسبت میانگین 10 ماهه شرکت 16 درصد بهتر بوده است و به نسبت گزارش دی‌ماه شرکت 20 درصد رشد ارزش فروش داشته است.

ورق گرم مبارکه در بهمن ماه با رشد 130 تومانی به نزدیک 5000 تومان در هر کیلوگرم رسیده است. ورق سرد نیز رشد مشابهی داشته است. این نرخ‌ها با نرخ‌های فعلی معاملات ورق مبارکه در بورس کالا فاصله با اهمیتی دارد و با توجه به فروش سلف انتظار رشد با اهمیت در نرخ‌های ماه‌های آتی وجود دارد. نرخ فروس سایر محصولات مبارکه نظیر اسلب نیز 4500 تومان در هر کیلوگرم بوده است که معادل اسلب 360 دلاری است که در ماه‌های آتی بهبود از محل رشد نرخ دلاری و رشد نرخ نیما خواهد داشت.

با توجه به معضلات برق و گاز کشور در زمستان، تولید مبارکه نیز افت 15 درصدی داشته است که در کل نگران‌کننده نیست و در اسفندماه بهبود خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد