سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ طبس؛

۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور در منطقه طبس قرار دارد

۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور در منطقه طبس قرار دارد
معدن نیوز - حمیدرضا عسکری؛ مدیرمجتمع معادن زغال سنگ طبس با بیان این مطلب که طبس قطب زغال سنگ کشور است گفت: منطقه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۵ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حمیدرضا عسکری؛ مدیرمجتمع معادن زغال سنگ طبس با بیان این مطلب گفت: منطقه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2٫75 میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود که حدود 76 درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به سیاست گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای طرح جامع فولاد و زغالسنگ کشور، بیان کرد: در این راستا تعدادی از بلوک های منطقه زغالی طبس جهت سرمایه گذاری واگذار شده است.

عسکری با اشاره به اینکه در بخش زغال های حرارتی، بلوک یک معدن کوچکعلی شمالی با ذخیره 39٫5 میلیون تن زغالسنگ حرارتی، در سال 1397 به شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد واگذار شده است، افزود: پس از 4 سال دوره تجهیز، بهره برداری از این معدن در سال 1401 با ظرفیت تولید سالانه 150 هزارتن کنستانتره زغالسنگ حرارتی آغاز خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر در طرح های در دست اجرا بالغ بر 540 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که با بهره برداری کامل از طرح ها، طی 5 سال آتی ظرفیت تولید سالیانه به یک میلیون و 100 هزارتن زغالسنگ خام و 700 هزارتن زغالسنگ کنستانتره خواهد رسید و ظرفیت اشتغال مستقیم بالغ بر 3500 نفر را در پی خواهد داشت.

عسکری با بیان اینکه در راستای ارتقای زیرساخت های ایمنی، طرح احداث پایگاه امداد و نجات مرکزی در منطقه زغالدار طبس با 2100 متر مربع زیربنای ساختمانی و 2500 مترمربع محوطه سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: جانمایی این پایگاه در محدوده پروده 4 انجام و سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث پایگاه (به غیر از هزینه تجهیزات) بالغ بر 60 میلیارد ریال برآورد شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار جهت اجرای طرح بوده و در سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خاتمه تأکید کرد: بهره برداری از این طرح موجب ارتقاء شاخص های ایمنی منطقه و ایجاد امنیت روانی و حفظ و صیانت از نیروهای انسانی شاغل در معادن خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد