سنگ آهن و ذغال سنگ

راه اندازى موفق فاز نخست پروژه جمع آورى غبار کارخانه تغلیظ در "گل گهر"/ غبار جمع آوری شده به کنسانتره سنگ آهن تبدیل می شود

راه اندازى موفق فاز نخست پروژه جمع آورى غبار کارخانه تغلیظ در "گل گهر"/ غبار جمع آوری شده به کنسانتره سنگ آهن تبدیل می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - فاز نخست یکی از بزرگ ترین پروژ های حذف غبار کارخانه های فرآوری خشک سنگ آهن کشور در این شرکت راه اندازی شده است. ارتقای سلامت انسانی، یکی از ویژگی های برجسته راه اندازی این پروژه است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، فاز نخست یکی از بزرگ ترین پروژ های حذف غبار کارخانه های فرآوری خشک سنگ آهن کشور در این شرکت راه اندازی شده است. ارتقای سلامت انسانی، یکی از ویژگی های برجسته راه اندازی این پروژه است.

پروژه مذکور که با هدف جمع آوری بیش از 800 هزار متر مکعب بر ساعت غبار موجود در این کارخانه تعریف شده است، در فاز نخست آن طراحى و نصب یک دستگاه بَگ فیلتر ١٢٠ هزار مترمکعبى و همچنین بهینه سازى عملکرد ٤ دستگاه وِت اِسکرابر موجود کارخانه تغلیظ با ظرفیت تقریبى ٥٠٠ هزار متر مکعب بر ساعت با موفقیت توسط مدیریت اصلاح خطوط تولید شرکت معدنى و صنعتى گل گهر صورت پذیرفته است. 

طرح فوق یکى از بزرگترین پروژه هاى ملى حذف غبار کارخانه های فراورى خشک کشور به شمار مى رود و از سوی انجمن متخصصان محیط زیست ایران نیز مورد تایید و تجلیل قرار گرفته است. تاثیر ویژه این طرح بر افزایش سلامت نیروى انسانى فعال در این کارخانه خواهد بود و در عین حال بر افزایش آماده به کارى تجهیزات و نیز بهبود شاخص هاى مرتبط با نگهدارى و تعمیرات کارخانه تاثیر به سزایى خواهد گذاشت. 

غبار جمع آورى شده توسط این مجموعه غبارگیر، به منظور استحصال کنسانتره موجود در آن به "کارخانه فرآورى غبار" ارسال خواهد شد و کنسانتره موجود در آن بازیافت مى شود و این در حالی است که پیشتر غبار ایجاد شده، به صورت باطله بدون استفاده از دست مى رفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد