فولاد و آهن

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن؛

بازار فولاد منتظر کاهش قیمت بیشتر در ماه آتی است

بازار فولاد منتظر کاهش قیمت بیشتر در ماه آتی است
پایگاه خبری معدن نیوز - انجمن آهن و فولاد چین (CISA) انتظار دارد به دلیل شیوع کروناویروس، تقاضای مصرف کنندگان نهایی فولاد پس از کاهش شدید در سه ماهه اول سال (Q۱) به تدریج از سه ماهه دوم سال (Q۲) به بعد بهبود یابد. به عبارتی نمی توان بازار بسیار خوبی تا پایان ماه ششم میلادی متصور بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، انجمن آهن و فولاد چین (CISA) انتظار دارد به دلیل شیوع کروناویروس، تقاضای مصرف کنندگان نهایی فولاد پس از کاهش شدید در سه ماهه اول سال (Q1) به تدریج از سه ماهه دوم سال (Q2) به بعد بهبود یابد. به عبارتی نمی توان بازار بسیار خوبی تا پایان ماه ششم میلادی متصور بود.

طبق اعلام CISA، با توجه به کاهش شدید تقاضای فولاد در سه ماهه اول سال 2020، بسیاری از کارخانه های تولید فولاد چین سفارش های محدودی برای تحویل ماه های مارس و آوریل دریافت نموده اند که نمی تواند ظرفیت کامل تولید فولاد آنها را پر کند. 

این گزارش می افزاید، حدود 73 کوره بلند از 21 فوریه به حالت تعلیق در آمده اند که سبب شده است روزانه 21 هزار تن چدن از مدار تولید خارج شود.

با توجه به کاهش تولید فولاد و رکود تقاضای مصرف کننده نهایی، موجودی محصولات نهایی فولاد چین در کارخانجات و بازارهای لحظه ای (Spot Markets) احتمالاً تا پایان ماه فوریه به 40 میلیون تن می رسد که 24 میلیون تن از پایان دسامبر 2019 بیشتر است.

بازار منتظر کاهش قیمت بیشتر در ماه آتی است مگر در تاریخ پنجم مارس (15 اسفند) بازار مصرف جدیدی توسط پروژه های داخلی در سیزدهمین نشست کنگره خلق چین ایجاد گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد