آلومینیوم و مس

شرکت کانادایی می گوید؛

توسعه معدن زیرزمینی مس کاکولا در جمهوری دموکراتیک کنگو جلوتر از برنامه ادامه دارد

توسعه معدن زیرزمینی مس کاکولا در جمهوری دموکراتیک کنگو جلوتر از برنامه ادامه دارد
پایگاه معدن نیوز - شرکت کانادایی ایوانهو ماینز اعلام کرد که توسعه زیر زمینی در معدن مس کاکولای این شرکت در جمهوری دموکراتیک کنگو جلوتر از برنامه زمانبندی شده به پیش می رود و تولید اولیه آن حدوداً در فصل سوم ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت کانادایی ایوانهو ماینز اعلام کرد که توسعه زیر زمینی در معدن مس کاکولای این شرکت در جمهوری دموکراتیک کنگو جلوتر از برنامه زمانبندی شده به پیش می رود و تولید اولیه آن حدوداً در فصل سوم 2021 آغاز خواهد شد.

رؤسای مشترک ایوانهو و کاکولا، فریدلند و یوفنگ میل سان، در یک بیانیه خبری گفتند که بیش از 8 کیلومتر از توسعه زیر زمینی تکمیل شده، که 1.7 کیلومتر جلوتر از برنامه است. آنها همچنین گفتند که تیم معدنکاری آماده رکورد توسعه ماهانه جدیدی بالغ بر 1310 متر در ماه جاری هستند که 380 متر جلوتر از برنامه مقرر برای این ماه خواهد بود.

کارهای توسعه زیر زمینی در کاکولا توسط خدمه معدنکاری ای در حال انجام است که با تجهیزات معدنکاری با ظرفیت بالا و نیمه خودکار، مانند دستگاههای حفاری غول آسا و کامیونهای 50 تنی کار می کنند.

به گفته فریدلندو سان، راههای دسترسی 1 و 2 معدن به هم متصل شده و تونلهای موازی از شیبهای شمالی اصلی کاکولا در حال حفر شدن اند که دسترسی به نقاط سنگ معدن پر عیار را میسر خواهند ساخت.

سنگ معدن استخراجی در حال انتقال به سطح و نگهداری در تلنبارهای پیش-تولید می باشند، که انتظار می رود حجم آنها پیش از شروع تولید اولیه تا پایان سال آینده به حدود 1.5 میلیون تن سنگ معدن پر عیار بعلاوه 700 هزار تن مواد با عیار تقریباً 1 تا 3 درصد مس برسد. این بیانیه خبری می افزاید ، "بر مبنای نتایج مطالعه پیش-امکان سنجی فوریه 2019 متوسط عیار سنگ معدن خوراکی کارخانه در طول پنج ساله نخست عملیاتی 6.8 درصد مس، و متوسط آن در عمر 25 ساله معدن 5.5 درصد از این فلز پیش بینی می شود.

این بیانیه همچنین شرح می دهد که به موازات ساخت معدن کاکولای فاز نخست کاموآ-کاکولا، کارهای مطالعه امکان سنجی قطعی مستقل کاکولا و یک طرح توسعه یکپارچه به روز رسانی شده برای مجتمع معدنکاری کاموآ-کاکولا در حال پیشرفت است، که انتظار می رود در اواسط 2020 منتشر شود.

کاموآ-کاکولا، واقع در داخل کاپربلت آفریقای مرکزی در حدود 25 کیلومتری غرب شهر کولوه زی، یک معدن مس بسیار بزرگ، نزدیک به سطح، گسترده و پلکانی ست که نواحی اکتشافی غنی ای در مجاورت آن وجود دارند. برآورد می شود که این معدن حاوی 1.34 بیلیون تن ذخائر مشخص با عیار 2.72 درصد مس، مجموعاً بالغ بر 80.7 بیلیون پوند از این فلز، و همچنین 315 میلیون تن ذخائر استنباطی با عیار 1.87 درصد مس، بالغ بر 13 بیلیون پوند از این فلز، باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد