فولاد و آهن

اختلاف قیمت بیلت و اسلب ایران به ۱۶۲ دلار رسید

اختلاف قیمت بیلت و اسلب ایران به ۱۶۲ دلار رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - اختلاف بین قیمت اسلب ناحیه دریای سیاه و ورق صادراتی آن طی ۲.۵ سال گذشته رقمی بطور متوسط ۴۳.۲ دلار است. در شرق آسیا نیز اسلب این ناحیه با ورق گرم صادراتی چین اختلاف متوسط ۴۷.۲ دلار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اختلاف بین قیمت اسلب ناحیه دریای سیاه و ورق صادراتی آن طی 2.5 سال گذشته رقمی بطور متوسط 43.2 دلار است. در شرق آسیا نیز اسلب این ناحیه با ورق گرم صادراتی چین اختلاف متوسط 47.2 دلار دارد.

این رقم اختلاف اسلب و ورق گرم با توجه به تقاضای بالای داخل کشور و محدودیت عرضه از سمت شرکت فولاد مبارکه، به رقم 162 دلار رسیده که حدود 4 برابر نرمهای جهانی معادل 547 دلار در هر تن با نرخ نیما است.

به عنوان یک راهکار، دولت به دنبال محدود کردن صادرات اسلب و افزایش عرضه داخلی این محصول با هدف فعال سازی خطوط تولید ورق داخلی شامل فولاد گیلان، نورد و لوله اهواز، اکسین و کاویان است.

شرکت های فولاد خوزستان با نماد فخوز  و فولاد هرمزگان با نماد هرمز و فولاد مبارکه با نماد فولاد از این تصمیم تاثیر مستقیم می پذیرند و شاهد افت صادرات خواهند بود که در شرایط فعلی، محرک دلار خواهد بود.

همزمان 3 شرکت تولیدکننده ورق (کاویان/گیلان/ نورد و لوله) نیازمند تقویت منابع مالی به منظور تحقق این هدف هستند و لذا اجرای این استراتژی زمانبر خواهد بود و پیش بینی میشود بازار ورق همچنان در التهاب بماند!


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد