بورس

طی هفته اخیر روی داد؛

رشد ۱۲ درصدی ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی

رشد ۱۲ درصدی ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به طور متوسط رشد هفتگی ۱۲ درصدی را به ثبت رساند و از ۵۶۴.۴ هزار میلیارد تومان گذشت.
  بزرگنمايي:

ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به طور متوسط رشد هفتگی 12 درصدی را به ثبت رساند و از 564.4 هزار میلیارد تومان گذشت.

طی هفته گذشته ارزش سهام 84 شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در بورس تهران با افزایش 60.7 هزار میلیارد تومان شاهد متوسط رشد هفتگی 12 درصدی بود.

براین اساس مجموع ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به 564 هزار میلیارد و468 میلیون تومان رسید. این رقم معادل 24.7 درصد ارزش کل بورس تهران است.

از دلایل رشد قیمت سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی می توان به مواردی همچون تداوم افزایش قیمت ناشی از رشد تقاضای صنایع در ذخیره سازی مواد اولیه انتهای سال، انتظار بهبود قیمت های فروش تولیدات معدنی و صنایع معدنی، فضای عمومی بورس، توسعه های انجام شده و آینده رو به رشد این بخش و همچنین تداوم ورود سرمایه به آن اشاره کرد. یکی از منابعی که اخیرا از طریق آن سرمایه وارد بورس شده سودهای انباشته شرکت ها است که تحت مدیریت ایمیدرو ارایه و اجرایی شده است.

طی مدت یاد شده، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت ملی مس ایران پیشتاز رشد ارزش بازار بودند. این در حالی است که ارزش سهام مجتمع فولاد مبارکه برای نخستین بار به مرز 100 هزار میلیارد تومان رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد