سایر عناصر و مواد

پیشنهاد انجمن فلزات چین به دولت این کشور؛

با توجه به ضربه کرونا به تقاضا، برخی فلزات غیرآهنی را انبار کنید

با توجه به ضربه کرونا به تقاضا، برخی فلزات غیرآهنی را انبار کنید
پایگاه خبری معدن نیوز - انجمن صنایع فلزات غیر آهنی چین (CNIA) روز پنج شنبه گفت: چین باید برخی فلزات غیرآهنی را انباشت کند تا فشار به تولیدکنندگانی که فروش آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور دچار مشکل شده اند را کم نماید.
  بزرگنمايي:

‍به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، انجمن صنایع فلزات غیر آهنی چین (CNIA) روز پنج شنبه گفت: چین باید برخی فلزات غیرآهنی را انباشت کند تا فشار به تولیدکنندگانی که فروش آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور دچار مشکل شده اند را کم نماید.

مصرف کنندگان برتر فلزات چین در حال نبرد با ویروس کرونا هستند که باعث کشته شدن بیش از 2700 نفر در چین و اختلال در زنجیره های تامین صنعتی این کشور شده است.

«معاون دبیرکل CNIA بنام Jia Mingxing» گفت: در حالی که واحدهای ذوب اصلی موفق به حفظ و مدیریت تولید نرمال خود شده بودند اما بسیاری از صنایع فرآوری مس و آلومینیوم و مصرف کنندگان پایین دست تاخیری را در بازگشت به کار پس از تعطیلی سال نو چین داشتند.

وی در مصاحبه با نشریه ای که توسط CNIA منتشر می شود گفت: تقاضا برای فلزات به طور موقت کاهش یافته است.

«معاون دبیر کل انجمن فلزات غیر آهنی چین» در ادامه اعلام کرد: شروع ذخیره سازی می تواند به طور موثر افزایش موجودی را در تولیدکنندگان فلزات کاهش دهد و مشکلات فرآیندها و کاهش قیمت ها را اداره نماید.

وی افزود: این امر همچنین می تواند برای صنایع پایین دستی مانند ساخت و ساز و مسکن ،تهویه مطبوع و نیز ساخت باتری که به فلزات برای تداوم کار نیاز دارند، ذخیره قابل قبولی را فراهم نماید.

موجودی به طور معمول به انبارهایی اشاره دارد که یک کسب و کار قصد فروش آنرا دارد درحالی که این انبارها معمولا ظرفیت انباشت بیشتری در ذخیره سازی در مواقع اضطراری دارند.

در سطح ملی چنین فعالیت های انبارداری در چین به طور سنتی توسط دفتر ذخیره دولت انجام می شود و توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی نظارت می شود.

«جیا» گفت: میزان بهره برداری و استفاده از واحدهای فرآوری مس و آلومینیوم که توسط CNIA مورد بررسی قرار گرفته در تاریخ 26 فوریه 59 درصد بوده که رشد 12.9 درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است.

وی اظهار داشت: پس از تعطیلات این رشد کندتر شد زیرا کارگران تحت تاثیر محدودیت های مسافرتی ناشی از ویروس کرونا قرار گرفتند.

«جیا» بدون ارائه ارقام میزان بهره گیری از واحدها در هفته قبل گفت: میزان بهره گیری از ظرفیت به طور متوسط برای ذوب مس 81.5 درصد، برای ذوب آلومینیوم 87.6 درصد و برای ذوب سرب و روی 80.2 درصد بود.

از 241 واحد ذوب غیر آهنی و تولیدکننده محصولات مس و آلومینیوم مورد بررسی، 90.5 درصد تا 26 فوریه به کار خود بازگشتند که نسبت به هفته قبل تر 7.1 درصد افزایش داشته است.

«جیا» همچنین پیشنهاد داد که چین واردات اسید سولفوریک که محصول جانبی فرآوری ذوب است را به حالت تعلیق درآورد. برخی واحدهای ذوب مجبور به کاهش تولید در هفته های اخیر شده اند زیرا فضای ذخیره سازی اسید سولفوریک در کارخانجات آنها تمام شده و فروش آنها را دچار مشکل کرده است.

«جیا» گفت: با محدود شدن بودجه و چرخه پرداخت به دلیل بیماری ویروس کرونا، شرکت های فلزی به سختی آسیب دیده اند لذا پیشنهاد می شود معافیت از مالیات و نرخ بهره ترجیحی اعتباری به آنان تخصیص یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد