سرب و روی

موجودی روی و مس بورس آتی شانگهای به بالاترین سطح سه سال اخیر رسید

موجودی روی و مس بورس آتی شانگهای به بالاترین سطح سه سال اخیر رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- با کاهش تقاضای جهانی برای مس و روی، در پی نگرانی‌های ناشی از کروناویروس، موجودی انبار مس و روی بورس آتی شانگهای، در بیشینه مقدار خود طی تقریبا سه سال اخیر قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با کاهش تقاضای جهانی برای مس و روی، در پی نگرانی‌های ناشی از کروناویروس، موجودی انبار مس و روی بورس آتی شانگهای، در بیشینه مقدار خود طی تقریبا سه سال اخیر قرار گرفت.

موجودی انبار مس با افزایش 4.1 درصدی به حدود 311 هزار تن رسید. موجودی انبار روی افزایش شدید 11.8 درصدی را تجربه کرد و به سطح 160 هزار تنی رسید. این موجودی انبار برای مس و روی از آوریل 2017 بی‌سابقه بوده است.

این تحولات در پی گسترش شیوع کرونا در کشورهای مختلف و افزایش ترس جهانی از ورود به مرحله همه‌گیر شدن جهانی این ویروس رخ داد. اتفاقی که بازارهای سهام جهانی را به‌سمت بدترین عملکرد بعد از بحران مالی سال 2008 سوق داد.

ترس ناشی از شیوع کروناویروس و به‌تبع آن رکود اقتصاد جهانی، به بازارهای با ریسک کمتر همچون طلا نیز نفوذ کرده و موجب افزایش فشار فروش در این بازارها شد. همگی این اتفاق‌ها موجب افزایش نقدینگی می‌شوند که تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. این رفتار توام با ترس و هیجان در سراسر جهان، موجب تسریع حرکت اقتصاد جهانی به‌سمت رکود می‌ شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد