سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد تاکید کرد؛

بازگشت امید به بازار سنگ آهن، فولاد و کامودیتی ها/ سنگ آهن ماه مارس را با قدرت آغاز کرد

بازگشت امید به بازار سنگ آهن، فولاد و کامودیتی ها/ سنگ آهن ماه مارس را با قدرت آغاز کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در کانال تلگرامی خود نوشت: پیش بینی ها محقق شد و دولت چین با معرفی پروژه های جدید و تزریق منابع مالی هنگفت به کمک اقتصاد ضعیف کرونا زده ماه گذشته میلادی آمد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در کانال تلگرامی خود نوشت: پیش بینی ها محقق شد و دولت چین با معرفی پروژه های جدید و تزریق منابع مالی هنگفت به کمک اقتصاد ضعیف کرونا زده ماه گذشته میلادی آمد.

وی افزود: چین می خواهد کاهش شدید رشد اقتصادی ماه فوریه 2020 را که از زمان بحران جهانی Global Crisis در آگوست 2008 کمترین میزان بوده است را از این طریق جبران نماید.

جعفری طهرانی اظهار داشت: مقدار تزریق منابع مالی اعلام شده توسط منابع غیر رسمی چین بالغ بر 25 هزار میلیارد یوآن برابر با 3571 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد می گردد! عددی باور نکردنی که فقط از اقتصاد دوم دنیا بر می آید و در طول تاریخ روسای جمهور چین بی سابقه بوده است. آیا چین چنین منابع مالی را در دسترس دارد یا صرفا یک ادعای بی اساس است؟

وی ادامه داد: جهت اطلاع از مقدار بزرگی این عدد باید گفت منابع مالی قبلی که هر از چند گاه در ماه مارس سال های گذشته میلادی در یک وهله به اقتصاد چین تزریق می شد بین 1150 (یعنی 166 میلیارد یوآن) تا 1100 (یعنی 250 میلیارد یوآن) متغیر بوده است. جزییات دقیق تر این رویداد بزرگ در سیزدهمین نشست کنگره خلق چین که در هفته جاری به وقوع خواهد پیوست، توسط دولت چین انتشار خواهد یافت.

جعفری طهرانی گفت: این تصمیم سبب شد سنگ آهن ماه مارس را با قدرت آغاز کند و براساس اعلام متال بولتن هر تن سنگ آهن 62 درصد با 4.97 دلار رشد به 88 دلار و 93 سنت و سنگ آهن 65 درصد با 5.60 دلار رشد به 104.20 دلار رسید. براساس اعلام پلاتس نیز بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد با 4.95 دلار رشد به 88.85 دلار اعلام شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد