بانک و بیمه

۷۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شد

۷۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شد
پایگاه خبری معدن نیوز- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از آغاز امسال تا پایان دی ماه تعداد ۷۹ مورد طرح/ واحد به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی به تصویب رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از آغاز امسال تا پایان دی ماه تعداد 79 مورد طرح/ واحد به ارزش 780 میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی به تصویب رسید.

بیشترین سرمایه‌گذاری بر اساس حجم در پنج استان زنجان (20 درصد)، خراسان رضوی (17 درصد)، کرمانشاه (14 درصد)، تهران (هشت درصد) و فارس (هفت درصد) انجام شده است.

مطابق آمارها، زنجان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیش از نیمی از حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور را در این مدت به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات آماری در این مدت، هلندی ها با 24 درصد، امارات متحده عربی با 23 درصد، چین با 22 درصد، ترکیه با 10 درصد و آلمان با 9 درصد بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی را روانه بخش صنعت، معدن و تجارت کشورمان کرده اند.

همچنین از 79 شرکت ثبت شده 30 شرکت با 100 درصد سهامدار خارجی، 48 شرکت به صورت مشارکت با شرکت های داخلی و یک مورد تحت عنوان ترتیبات قراردادی بوده است.

علاوه براین 73 مورد از سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در بخش صنعت به حجم 763 میلیون دلار، دو مورد در بخش معدن به حجم یک میلیون دلار و چهار مورد در بخش تجارت به حجم 16 میلیون دلار بوده است.

همچنین در 10 ماهه امسال "محصولات از توتون و تنباکو"، "محصولات غذایی و آشامیدنی ها"، "سایر محصولات کانی غیرفلزی"، "ساخت مواد و محصولات شیمیایی" و " کک و فرآورده های حاصل از نفت"، گروه های صنعتی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی بوده است.

آمارها همچنین نشان دهنده سهم بالای تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور ترکیه (با 13 طرح) است. پس از آن افغانستان با 12، چین با 11، اتریش با 6 و امارات، عراق و هند هر یک با پنج طرح، در رتبه های بعدی از نظر تعداد سرمایه گذاری های مصوب در کشورمان قرار دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد