آلومینیوم و مس

کرونا یکی از بزرگترین کنفرانس های مس جهان را لغو کرد

کرونا یکی از بزرگترین کنفرانس های مس جهان را لغو کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - کنفرانس بزرگ مس به همایشهایی پیوست که در اثر نگرانیهای ناشی از ویروس کورونای جدید لغو شده اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کنفرانس بزرگ مس به همایشهایی پیوست که در اثر نگرانیهای ناشی از ویروس کورونای جدید لغو شده اند.

یکی از بزرگترین کنفرانسهای مس جهانی به فهرست رو به رشدی از رویدادهایی پیوست که به علت اینکه شیوع کورونا ویروس جدید که مسافرتها را متوقف کرده و مانع از برگزاری همایشها شده، لغو شد.

مرکز مطالعات مس و معدنکاری به عنوان سازماندهنده این کنفرانس روز دوشنبه طی بیانیه ای گفت هفته سسکو در سانتیاگو و مهمانی شام ملازم با آن، که قرار بود 23 مارس آغاز شود، به علت عدم اطمینان ناشی از گسترش ویروس کورونای جدید برگزار نخواهند شد.

بعضی از بزرگترین نامها در صنعت مس هر ساله برای کنفرانس سسکو در سانتیاگو گرد هم می آیند تا در مورد چشم انداز بازار این فلز به بحث و تبادل نظر بپردازند. سخنرانانی که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کنند شامل دَنی مالچاک، رئیس عملیاتهای معدنکاری کشورهای آمریکایی گروه بی اچ پی بیلیتون، هری رد کونگر، رئیس و مدیر عملیاتی عملیاتهای معدنی کشورهای آمریکایی شرکت فریپورت مک موران، و مدیر عامل کودلکو، اکتاویو آرانه دا، می شدند. مس، که به عنوان یک پیش-نمای وضعیت اقتصادی قلمداد می شود، در سال جاری تا کنون حدود 8 درصد افت قیمت داشته چون سرمایه گذاران نگران جهانگیر شدن ویروس یاد شده و تأثیرات اقتصادی آن هستند. قیمت این فلز در بورس تجاری نیویورکدر طول پنج روز متوالی تا جمعه تنزل یافت و روز دوشنبه با گمانه زنی هایی در مورد اتخاذ تصمیماتی از سوی بانکهای مرکزی برای برانگیختن رشد اقتصادی رو به افزایش نهاد. به گفته او ای سی دی، رشد اقتصاد جهانی به سطوحی فرو خواهد کشید که در طول یک دهه گذشته بی سابقه بوده چون شیوع ویروس کورونای جدید عرضه و تقاضا را مختل می کند و در نتیجه بانکهای مرکزی و دولتها را به چالش می کشد تا نسبت به یک وضعیت سریعاً در حال تغییر واکنش نشان دهند. در پی الغاء کنفرانس مس یاد شده، یکی دیگر از مهمترین همایشهای انرژی-صنعتی که قرار بود هفته آینده شروع شود نیز روز یکشنبه لغو شد. تلفات انسانی ناشی از گسترش کورونای جدید در سراسر جهان از 3 هزار نفر گذشته است. این ویروس همچنان رو به گسترش است چنانکه نخستین موارد ابتلاء به آن در نیویورک، مسکو، بروکسل و برلین نیز گزارش شده، در حالیکه شیوع آن در نقاط گرمی مانند ایتالیا، ایران و کره جنوبی جهشی بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد