اخبار استان ها

معادن سیستان و بلوچستان باید به بهره برداران واقعی واگذار شود

انتزاع و سلب صلاحیت از ۵ معدن سیستان و بلوچستان با رای قاطع اعضا شورای معادن

انتزاع و سلب صلاحیت از ۵ معدن سیستان و بلوچستان با رای قاطع اعضا شورای معادن
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار برگزار گردید، گفت: در شورای معادن روندی پیش گرفته شده تا از بهره برداران غیرفعال سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده به بهره برداران واقعی واگذار شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار برگزار گردید، گفت: در شورای معادن روندی پیش گرفته شده تا از بهره برداران غیرفعال سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده به بهره برداران واقعی واگذار شود.

محمود رضا رحمتیان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار شد، گفت: مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندیها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.
وی افزود: بخش معدن از عمده‌ترین بخش های تامین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی موادمعدنی به عنوان یک امکان بالقوه می تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی استان و کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت:بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استانها تفویض شده که استاندار به عنوان رییس این شورا و رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان دبیر ، مسائل مربوط به معادن را پیگیری می نمایند.
وی به موضوع انتزاع معادن اشاره کرد و گفت: انتزاع معادن در سه حالت صورت می پذیرد که انصراف بهره بردار ، پایان مهلت و اعتبار معدن و پایان رسیدن ذخیره معدن می باشد.
رحمتیان افزود: در جلسه شورای معادن استان انتزاع 3 معدن و سلب صلاحیت 2 معدن با رای قاطع و حداکثری اعضا مورد تصویب قرار گرفت و درخواست برداشت جهت پروژه های عمرانی نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.
وی تصریح کرد : در طی جلسات گذشته شورای معادن استان به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در این جلسه مقرر شد در صورتی که این معادن نتوانسته اند مجددا فعال شوند خلعیت صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار گردد.
گفتنی است که سیستان و بلوچستان بیش از 380 معدن دارای پروانه بهره برداری دارد و مس، آنتیموآن، طلا، سیلیس، سنگ های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم از جمله مواد معدنی کشف شده در استان می باشد


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد