فولاد و آهن

قوانین اروپایی ها برای واردات رینگ فولادی از چین سخت گیرانه تر شد

قوانین اروپایی ها برای واردات رینگ فولادی از چین سخت گیرانه تر شد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز اعلام کرد؛ اتحادیه اروپا تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی واردات رینگ های فولادی از چین اعمال می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز اعلام کرد؛ اتحادیه اروپا تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی واردات رینگ های فولادی از چین اعمال می کند

اتحادیه اروپا پس از آنکه به این نتیجه رسید که رینگ های فولادی چرخ به قیمت ناعادلانه ای فروخته می شوند، برای 5 سال آینده بر روی واردات رینگ های فولادی از چین عوارض وارداتی اعمال کرد.

کمیسیون اروپا که ناظر سیاست تجاری 27 عضو اتحادیه اروپاست روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که عوارض وارداتی 50.3 درصدی را برای برخی تولیدکنندگان چینی ازجمله Xingmin Intelligent Transportation Systems و تعرفه 66.4 درصدی را برای سایر تولیدکنندگان چینی تعیین کرده است.

این اقدامات تعرفه ای مربوط به رینگ چرخ های اتومبیل، تراکتور، تریلر، اتوبوس و ماشین های آتش نشانی بوده و از روز پنج شنبه 5 مارس اعمال شده است و به مدت 5 سال نیز ادامه خواهد داشت. این تعرفه ها مطابق همان تعرفه هایی است که در ماه اکتبر سال گذشته به صورت موقت تعیین شده بود.

این کمیسیون در بیانیه خود گفته: این اتفاق سبب خواهد شد که وضعیت صنایع رینگ های فولادی اروپا که از دامپیگ چینی ها رنج برده اند، بهبود یابد.

تحقیقات کمیسیون اروپا به دنبال شکایتی از طرف انجمن تولیدکنندگان رینگ های فولادی اروپا آغاز شد. این انجمن لیست 26 موردی از تولیدکنندگان واقع در اروپا همچنین ترکیه و روسیه را شامل می شود.

در این تحقیق مشخص شد که شرکت های چینی در سال 2018 میلادی 2 میلیون رینگ فولادی را با قیمت های پایین تر به اتحادیه اروپا صادر کرده اند که به نوعی دامپینگ محسوب شده و سهم شرکت های چینی را از بازار اتحادیه اروپا از سال 2015 تا سال 2018 دو برابر کرده و 3 هزار فرصت شغلی در اتحادیه اروپا را تهدید کرده است.

بروکسل، پکن را به مشارکت در یارانه های گسترده به صنایع خود و انتقال اجباری تکنولوژی متهم کرده است.

این اقدام اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن واردات چین، از طریق اعمال تعرفه بر محصولاتی دیگر نظیر دوچرخه تا پنل های خورشیدی، سبب خواهد شد در برخی موارد پکن وادار به مقابله به مثل در رابطه با تعرفه های خاص آنتی دامپینگی شود.

اتحادیه اروپا تا به امروز 52 اقدام دفاعی تجاری درمورد محصولات فولادی کرده است که 28 مورد آن مربوط به محصولات وارداتی از چین بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد