بورس

رئیس هیئت عامل ایمیدرو؛

بزرگ ترین پرداخت بدهی ایمیدرو به دولت، در سال ۹۸ رقم خورد/ ایمیدرو بدهی ۸ ساله را طی یکسال، تسویه کرد

بزرگ ترین پرداخت بدهی ایمیدرو به دولت، در سال ۹۸ رقم خورد/ ایمیدرو بدهی ۸ ساله را طی یکسال، تسویه کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو از تسویه بدهی این سازمان بابت "سود سهم دولت" خبر داد. به گفته خداداد غریب پور، ایمیدرو امسال برای نخستین بار، بدهی یک دوره ۸ ساله را با دولت تسویه کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس هیئت عامل ایمیدرو از تسویه بدهی این سازمان بابت "سود سهم دولت" خبر داد. به گفته خداداد غریب پور، ایمیدرو امسال برای نخستین بار، بدهی یک دوره 8 ساله را با دولت تسویه کرد.

خداداد غریب پور که در جلسه شورای معاونان سازمان ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: این سازمان به رغم کلیه مطالباتی که از دولت داشته، اقدام به پرداخت بدهی (سود سهم دولت) مربوط به سال های 89 تا 97 کرد که این عملکرد تاکنون در مجموعه ایمیدرو سابقه نداشته است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: ایمیدرو همواره بابت واگذاری سهام شرکت های ذیل اصل 44 قانون اساسی، از دولت طلب داشته با اینحال در سال جاری،‌ اقدام به پرداخت بدهی دوره 8 ساله کرد.

وی افزود: علاوه بر این ایمیدرو، مالیات عملکرد سنوات پیشین که "تعیین تکلیف شده اند"، را نیز پرداخت کرده است.

غریب پور مجموع پرداختی های دیون دولتی توسط ایمیدرو را بالغ بر 5هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پرداختی ها مواردی از جمله مالیات معوق و بدهی سود سهم دولت و حقوق دولتی معادن را دربرمی گیرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تاکید کرد: این سازمان تاکنون چنین حجمی از بدهی ها را پرداخت نکرده بود آن هم در شرایطی که بابت واگذاری های پیشین از سازمان خصوصی سازی و دولت طلب دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد