سایر عناصر و مواد

وزارت صنعت چین رقابت منفی بنگاه های فلزی را ممنوع کرد

وزارت صنعت چین رقابت منفی بنگاه های فلزی را ممنوع کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - به نقل از رویترز؛ وزیر صنعت چین در روز جمعه اعلام کرد که شرکت ها و بنگاه های فلزی که پس از شیوع کرونا ویروس به کار خود بازگشته اند نباید به هر قیمتی به دنبال تقویت تولید باشند و باید از رقابت نادرست با یکدیگر خودداری نمایند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، به نقل از رویترز؛ وزیر صنعت چین در روز جمعه اعلام کرد که شرکت ها و بنگاه های فلزی که پس از شیوع کرونا ویروس به کار خود بازگشته اند نباید به هر قیمتی به دنبال تقویت تولید باشند و باید از رقابت نادرست با یکدیگر خودداری نمایند.

تولید صنعتی در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده فلزات جهان ضربه بزرگی از این اپیدمی خورده چراکه حرکت مردم و کامودیتی ها در جهت جلوگیری از شیوع ویروس محدود شده است. این بدان معناست که شرکت ها و بنگاه ها از کارکنان کافی برخوردار نیستند و در برخی موارد، مواد اولیه برای داشتن یک فعالیت نرمال و عادی را ندارند.

با این حال انجمن صنایع فلزات غیرآهنی چین با دارا بودن بیش از هزار عضو هفته گذشته اعلام کرد که 76.5 درصد از اعضای آنان به کار خود بازگشته اند.

وزارت صنعت اطلاعات و تکنولوژی (MIIT) در بیانیه ای در یک کنفرانس ویدئویی طی روز پنج شنبه با برخی از بزرگترین تولیدکنندگان فلزات این کشور شامل Aluminum Corp of China, Chinalco, China Minmetals Corp و Jiangxi Copper گفت: از سرگیری فعالیت و تولید به معنای تکمیل کار نیست. 

این وزارتخانه گفت: ما باید قوانین بازار را رعایت کنیم و تولید را مطابق با تقاضا سامان دهیم. مصرف فلزات از تعطیلات طولانی مدت سال نو چین به دلیل تعطیلی کارخانه ها، تضعیف شده است.

اما این وزارتخانه هشدار داده که تولیدکنندگان نباید زمانی که برای شروع تولید تمرکز می کنند، توجه خود را نسبت به مسائل محیط زیستی و ایمنی کاهش دهند. هر چه تمرکز و فشار بر تولید و فعالیت بیشتر واحدها افزایش یابد، اهمیت به مسائل محیط زیست و حفاظت از محیط زیست و بویژه تولید ایمن نیز باید بیشتر گردد.

سایر شرکت کنندگان در این نشست و کنفرانس ویدئویی نمایندگانی از Henan Yuguang Gold and Lead و Zijin Mining و Shanghai Steel Union و نیز CNIA بودند.

در بیانیه جداگانه این وزارتخانه اعلام شده است که همچنین یک جلسه آنلاین با برترین تولیدکنندگان فولاد چین برای بحث درمورد فعالیت های اخیر و پیش بینی تغییرات در تقاضای فولاد و قیمت سنگ آهن برگزار شده است اما جزئیات بیشتری درمورد این جلسه مطرح نشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد