فولاد و آهن

بررسی تغییرات بازار فولاد و محصولات فولادی در هفته ای که گذشت

بررسی تغییرات بازار فولاد و محصولات فولادی در هفته ای که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - در چین علی رغم فعال شدن فولادسازان و بهبود در تقاضای خرید سنگ آهن از بنادر و حتی افت ۴ درصدی هفتگی موجودی انبار ۱۰۰ فولادساز بزرگ مطابق آمار سیسا Cisa (انجمن آهن و فولاد چین) هنوز موجودی انبار فولادسازان دو برابر سطح سال قبل است و خریداران بسیار محتاط خرید می کنند و نسبت به آینده بازار مطمئن نیستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، در چین علی رغم فعال شدن فولادسازان و بهبود در تقاضای خرید سنگ آهن از بنادر و حتی افت 4 درصدی هفتگی موجودی انبار 100 فولادساز بزرگ مطابق آمار سیسا Cisa (انجمن آهن و فولاد چین) هنوز موجودی انبار فولادسازان دو برابر سطح سال قبل است و خریداران بسیار محتاط خرید می کنند و نسبت به آینده بازار مطمئن نیستند.

افت شدید قیمت نفت  نیز انتظار افت تقاضا و کاهش قیمت فولاد با تاخیر زمانی را در پی دارد.

فولادسازان چین ترجیح می دهند با کاهش قیمت، موجودی انبار خود را کاهش دهند.

5 هزار تن میلگرد صادراتی چین به سنگاپور به بهای 425 دلار فوب وزن تئوریک فروخته شد.

ورق کلاف گرم نیز به کره جنوبی و آمریکای جنوبی صادر شد  و قیمت ها 455 تا 460 دلار فوب ارزیابی می شود.

چین تعرفه واردات زغال کک شو را از 30.5 درصد به 3 درصد کاهش داده و معافیت برای خرید از آمریکا وضع نموده است.

هر تن بیلت CIS با کاهش 5 دلاری، 385 دلار فوب ارزیابی می شود در حالی که خریداران در جنوب شرق آسیا 420 دلار فیلیپین معادل 380 دلار فوب دریای سیاه را عملیاتی می دانند. اما فولادسازان روسیه بر پیشنهاد 400 دلاری اصرار دارند.

احتمالا برخی فولادسازان از تولید بیلت به سمت تولید چدن (Pig Iron) تغییر وضعیت دهند و به آمریکا صادر نمایند.

همچنین روسیه انتظار دارد تقاضای ساخت و ساز داخلی به تدریج افزایش یابد.

در شمال آفریقا و تونس نیز خریداران قیمت های 380 دلار CFR را دنبال می کنند و عملا بازار کم معامله و در حالت انتظار به سر می برد.

اسلب با افت 7.5 دلاری 407 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود درحالی که به علت شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، تقاضای ورق تا 50 درصد افت کرده و هر تن مقاطع تخت Plate به بهای 480 یورو درب کارخانه در ایتالیا به فروش می رسد. 

در آلمان نیز بازار با افت تقاضای ورق مواجه است و خریداران اروپا اسلب را 410 دلار  فوب دریای سیاه عملیاتی می دانند درحالیکه پیشنهادها 415 تا 425 دلار شنیده می شود.

ترکیه 30 هزار تن اسلب به بهای 420 دلار CFR معادل 405 دلار فوب خریداری نموده است. اگرچه افت قیمت قراضه و نیز کاهش تقاضا به علت جنگ ترکیه و افت ارزش لیر محسوس است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد