اکتشاف و ماشین آلات

استانداردهای جدید سد باطله معادن تا ماه مارس قطعی نخواهد شد

استانداردهای جدید سد باطله معادن تا ماه مارس قطعی نخواهد شد
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس انجمن بین‌المللی معادن و فلزات (ICMM) در روز ۳ مارس اعلام کرد که استانداردهای جدید برای سدهای باطله معادن احتمالا تا یک ماه دیگر نیز قطعی نخواهد شد؛ دلیل این امر، محدودیت‌های لجستیکی و احتمال دشوار شدن برگزاری جلسه برای تهیه قوانین ناشی از کرونا ویروس است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - رییس انجمن بین‌المللی معادن و فلزات (ICMM) در روز 3 مارس اعلام کرد که استانداردهای جدید برای سدهای باطله معادن احتمالا تا یک ماه دیگر نیز قطعی نخواهد شد؛ دلیل این امر، محدودیت‌های لجستیکی و احتمال دشوار شدن برگزاری جلسه برای تهیه قوانین ناشی از کرونا ویروس است.

به گزارش Reuters، استانداردهای جدید برای سدهای باطله معادن احتمالا تا یک ماه دیگر نیز قطعی نخواهد شد؛ هدف قوانین جدید معدنی، بهبود امنیت سدهای باطله بسیار بزرگ است که پس از شکسته شدن سد باطله شرکت واله در برزیل در سال گذشته، توجه و انتقاد زیادی به خود جذب کرده است.
یک هیات هشت نفره به پشتیبانی انجمن بین‌المللی معادن و فلزات (ICMM)، برنامه محیط زیست سازمان ملل و اصول سرمایه‌گذاری مسئولانه در پاییز سال گذشته پیش‌نویسی از استانداردهای سدهای باطله منتشر کردند.
این استانداردها تا پایان سال گذشته برای نظرات عموم باز بود و انتظار می‌رفت تا ماه مارس قطعی شود. به گفته رییس ICMM، ایجاد هماهنگی جلسات برای حضور تمام اعضا بسیار دشوار بوده است و ممکن است کرونا ویروس همچنان امکان برگزاری جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. اما این امید وجود دارد که در یک یا دو ماه آینده قوانین برای اجرا آماده باشند.
بررسی این قوانین پس از شکستن سد باطله واله در نزدیکی شهر برومادینیو در ژانویه سال 2019 آغاز شد؛ این سانحه موجب مرگ 250 نفر شد.
انجمن ICMM در پاییز سال گذشته در خصوص پیش‌نویس استانداردها و به ویژه نحوه اعمال آن‌ها هم در واحدهای جدید و هم واحدهای موجود ابراز نگرانی کرد. اما رئیس این هیات اعلام کرده است که استانداردهای جدید می‌توانند به مسائل مربوط به پایداری سدهای موجود و سازگار بودن آن‌ها با محیط زیست رسیدگی کنند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد