آلومینیوم و مس

چینی ها با هدف پر کردن دوباره انبارها واردات مس را افزایش دادند

چینی ها با هدف پر کردن دوباره انبارها واردات مس را افزایش دادند
پایگاه خبری معدن نیوز - واردات مس چین در دوره ژانویه-فوریه برای پر کردن مجدد انبارها افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، داده های گمرک چین روز شنبه نشان داد که واردات مس غیر نوردی این کشور در دو ماهه نخست سال جاری 7.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافت، چرا که تلاش برای پر سازی مجدد انبارها پیش از تعطیلات سال نو قمری بر تأثیرات منفی ویروس کورونای جدید، که از سوی دیگر باعث افت صادرات شده، غلبه کرد.

اداره کل گمرک چین ماه گذشته گفت که این اداره کل داده های تجاری اولیه دو ماهه ژانویه و فوریه را به صورت آمیخته با هم، و نه به طور جداگانه برای هر ماه، منتشر خواهد کرد. داده های اوایل سال در چین معمولاً به علت تعطیلات یک هفته ای سال نو قمری وضعیت منسجمی ندارند، و حالا در مورد امسال باید تأثیرات منفی گسترده همه گیری ویروس کورونای جدید بر بازارهای تجاری را نیز وجه دیگری از این مشکل به شمار آورد.

واردات مس غیر نوردی، شامل آند، فراورده های پالایش یافته و نیمه تمام مسی به چین، بزرگترین مصرف کننده مس جهان، در دو ماهه نخست سال 2020 از 789358 تن در دوره مشابه سال 2019 به 846107 تن افزایش یافت. دوره دو ماهه 2019 به این علت که سال 2020 سال کبیسه است یک روز کمتر از دوره مشابه امسال داشت.

واردات دسامبر 527 هزار تن بوده، که بالاترین رقم ماهانه از مارس 2016 به بعد به شمار می رود. افزایش واردات علی رغم این مسئله صورت پذیرفت که کارخانه ها و بخش ساختمانی از اواخر ژانویه متوقف بودند چون چین به دنبال مهار کردن ویروسی بود که تا کنون بیش از 3 هزار نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده است. بخش کارخانجات تولیدی چین در ماه گذشته کم رونق ترین وضعیت را در ماه گذشته پشت سر گذاشت.

در نتیجه چنین وضعیتی که تقاضا را به پایین ترین سطح رساند، موجودی های مس رد گیری شده توسط بورس پیش فروش شانگهای به بالاترین سطح در طول چهار ماه گذشته افزایش یافته و موجودی انبارهای مهر و موم شده نیز شدیداً در سال جاری بالا رفته است.

واردات کنسانتره مس در دو ماهه نخست سال 1.2 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشتند و به رقم 3.77 میلیون تن تنزل یافتند که نشانگر پایین آمدن نیاز کارخانه های ذوب به این ماده اولیه در اثر کاستن از تولید خود تحت تأثیر شیوع ویروس کورونای جدید می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد