سنگ آهن و ذغال سنگ

چشم انداز بازار ذغال سنگ منفی است

چشم انداز بازار ذغال سنگ منفی است
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت ذغال سنگ کک شو در این هفته پایدار بود زیرا مشتریان رویکرد نظاره و انتظار را در پیش گرفته اند و تامین کنندگان هم هنوز با موضوع تخفیف ها کنار نیامده اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز چشم بازار همچنان منفی باقی مانده و حجم عرضه هم بالاتر از تقاضاست و تحلیلگران ید مثبتی به بهبود وضعیت و تقاضاها در ماه آیمده ندارند.

ذغال کک شو استرالیا نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و همچنان در رقم 180 دلار در هر تن است هرچند که تقاضای چین و هند کاهشی است.

محدودیت تولید در چین عاملی بر نوسانات قیمت کک در بازار داخلی این کشور بود و همین مسئله سبب شد مشتریان محتاط تر عمل کنند.

کاهش بهای ذغال کک شو در استان های شانشی و هبی به طور متوسط 20 دلار در هر تن بوده که به نظر می رسد کاهش چشمگیری پس از یک دوره طولانی مدت ثبات نرخ هاست.

قیمت ذغال کک شو تولید داخلی چین نیز در یک هفته اخیر 10 دلار در هر تن کاهش یافته است.

با توجه به ادامه سیاست های چین در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، مصرف ذغال به تدریج در این کشور کاهش یافته است.

کارخانه های هندی در ماه نوامبر تمایل کمتری به خرید ذغال از خود نشان خواهند داد زیرا مصرف فولاد در این کشور ممکن است تنها کمی افزایش یابد.

پیش بینی می شود رشد اصلی در بخش محصولات طویل باشد زیرا دولت هند به تازگی طرح توسعه ریلی را مطرح کرده است و انتظار می رود تقاضا برای مقاطع تخت در سطح فعلی باقی بماند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد