سرب و روی

انگوران در سال ۹۹ گردشگر می پذیرد؛ جلوه‌های گردشگری بهشت معدنی ایران به روز گرددشگران باز می شود

انگوران در سال ۹۹ گردشگر می پذیرد؛ جلوه‌های گردشگری بهشت معدنی ایران به روز گرددشگران باز می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - معدن انگوران جزء معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه‌های خود قرار داده است. این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ بر می‌گردد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معدن انگوران جزء معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه‌های خود قرار داده است. این معدن در 130 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و فعالیت این معدن به سال 1301 بر می‌گردد.

به گفته امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان طرح گردشگری این معدن مورد اقبال وزیر میراث فرهنگی کشور نیز قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی که در معدن انگوران صورت گرفته بازدید از پیت معدنی، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن و ورودی ییلاق از جمله جاذبه‌های گردشگری بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه به شمار می‌آید.

ارجمند افزود: گردشگران در آینده نزدیک می‌توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران نمایند. 

 عباس اولیایی، مسئول روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران درباره این طرح به معدن‌نیوز توضیح داد: مجتمع معدنی سرب و روی انگوران به عنوان زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در کنار رسالت استخراج ماده معدنی برای کارخانه‌های سرب و روی کشور، با توجه به استقبال مردم در زمینه بازدید جلوه‌ها و تجربه‌‌های جدید گردشگری به دنبال انجام اقداماتی است که عموم گردشگران بتوانند از جلوه‌های ویژه این معدن بازدید کنند. 

 عباس اولیایی درباره جلوه‌های ویژه معدن انگوران عنوان کرد: معدن سرب و روی انگوران دارای دو تونل زیرزمینی به طول یک هزار و 200 متر برای بازدید گردشگران است. 

مسئول روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران افزود: هم‌جواری با ییلاق ماه‌نشان و بنای تاریخی تخت سلیمان از جمله مزایای این معدن است. برای رفتن گردشگران به ییلاق زیبا و شگفت‌انگیز ماه‌نشان و نیز بنای مهم و تاریخی تخت سلیمان، عبور از مسیر معدن انگوران حتمی و ضروری است. همچنین مشاهده کارکرد ماشین‌آلات عظیم‌الجثه معدنی، حفاری و آتشکاری استخراج مواد معدنی برای بازدید کنندگان و گردشگران بسیار قابل توجه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر در مرحله گرفتن مجوز لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم، بیان کرد: امیدواریم که تا پایان سال روال اداری مجوزهای مربوطه برای این طرح، نهایی و پس از آن فرآیند بازدید عمومی در فروردین ماه 1399 فراهم شود تا بهشت ایران زمین به مثابه معدن انگوران، دروازه جلوه‌های ویژه خود را به روی گردشگران باز کند.

اولیایی در پایان خاطرنشان کرد: مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در کنار تعهد به صیانت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بکر منطقه، در تدارک فراهم نمودن امکانات رفاهی، خدماتی، تغذیه و اسکان گردشگران در شهرک جنب معدن می‌باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد