سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز از استیل مینت گزارش می دهد؛

رشد ۱.۵ صادرات سنگ آهن و گندله چین تا پایان فوریه ۲۰۲۰/ افت ۷ درصدی بهای سنگ آهن در ماه فوریه در مقایسه با ژانویه سال جاری

رشد ۱.۵ صادرات سنگ آهن و گندله چین تا پایان فوریه ۲۰۲۰/ افت ۷ درصدی بهای سنگ آهن در ماه فوریه در مقایسه با ژانویه سال جاری
پایگاه خبری معدن نیوز - استیل مینت براساس آخرین داده های اداره گمرکات چین گزارش داد، این کشور که به عنوان بزرگترین واردکننده و مصرف کننده سنگ آهن در جهان شناخته می شود، در بین ماه های ژانویه تا فوریه در مجموع ۱۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن و گندله وارد کرد که نسبت به مدت مشابه با حجم واردات ۱۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، افزایش جزئی ۱.۵ درصد داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، استیل مینت براساس آخرین داده های اداره گمرکات چین گزارش داد، این کشور که به عنوان بزرگترین واردکننده و مصرف کننده سنگ آهن در جهان شناخته می شود، در بین ماه های ژانویه تا فوریه در مجموع 176 میلیون و 800 هزار تن سنگ آهن و گندله وارد کرد که نسبت به مدت مشابه با حجم واردات 174 میلیون و 300 هزار تن، افزایش جزئی 1.5 درصد داشته است.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط استیل مینت، موجودی سنگ آهن در بنادر مهم چینی در اوایل ژانویه در حدود 129.75 میلیون تن بود و تا ابتدای فوریه درست پس از شروع تعطیلات سال نو چین و شیوع ویروس کرونا به 131.6 میلیون تن افزایش یافت. با این حال، موجودی دوباره در پایان ماه فوریه به 126.95 میلیون تن کاهش یافت.

شیوع کروناویروس حمل و نقل و لجستیک را دچار مشکل کرده و فعالیت های پایین دست مانند ساخت و ساز را نیز به تعویق انداخت و به نوبه خود نیاز به مواد اولیه را کاهش داد.

پیش بینی می شود که این امر فعالیت های مجدد ساخت و ساز در چین را به تعویق بیاندازد و به نوبه خود بر واردات تأثیر بیشتری بگذارد.

متوسط قیمت سنگ آهن فاین یا عیار 62 درصد با 7 درصد کاهش در فوریه به 86.5 دلار در هر تن CFR چین رسید درحالی که در ژانویه 92.63 دلار در هر ماه بود.

معدن نیوز؛ نماینده انحصاری "استیل مینت" در ایران...


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد