فولاد و آهن

ذوب آهن اصفهان همیار اصلی شهرستان لنجان در مقابله با بیماری کرونا

ذوب آهن اصفهان همیار اصلی شهرستان لنجان در مقابله با بیماری کرونا
پایگاه خبری معدن نیوز - ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از همان ابتدای نشر اخبار شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدامات مختلفی را در شهرستان لنجان انجام داده است که با محوریت بیمارستان شهید مطهری و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن صورت گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از همان ابتدای نشر اخبار شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدامات مختلفی را در شهرستان لنجان انجام داده است که با محوریت بیمارستان شهید مطهری و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن صورت گرفته است.

آجدانی در این خصوص گفت: بیمارستان خدمت رسانی به مردم منطقه را در خصوص تشخیص و درمان بیماری کرونا به عهده دارد و شایعاتی که در خصوص انتقال بیماران کرونایی از سایر شهرها به این مراکز درمانی وجود دارد کاملاً بی اساس است.

وی افزود: تعیین بخش ویژه کرونا بر اساس استانداردهای مورد نظر جهت بستری و ایزوله بیماران کرونا ویروس، تفکیک فضای مجزای تریاژ ویزیت و پذیرش و درمان بیماران کرونا ویروس، برنامه ریزی و تامین تجهیزات و منابع انسانی بخش های ویژه کرونا ویروس از جمله اقداماتی است که این مرکز درمانی در مواجهه با بحران شیوع بیماری مذکور انجام داده است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: در این راستا یک عدد آمبولانس ویژه جهت انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس از اورزانس کارخانه به این مرکز اضافه شد و واحد اورژانس به یک دستگاه گرافی پرتابل تجهیز گردید. همچنین ارائه پروتکل درمانی پذیرش و درمان بیماران مشکوک و قطعی کرونا ویروس، تدوین دستورالعمل استاندارد گند زدایی محیط، خودرو، آمبولانس،دفع پسماند و اجساد و برنامه ریزی و تامین تجهیزات جهت گند زدایی مداوم بخش های بیمارستان نیز در این مدت صورت گرفت.

آجدانی برخی از دیگر اقدامات بیمارستان شهید مطهری را بدین شرح بیان نمود: لغو پذیرش بیماران غیر ضروری در بخش های جراحی، داخلی، اطفال مگر در موارد اورژانس، تعطیل طب کار کارخانه و تبدیل و تجهیز به عنوان مرکز اقدامات تشخیص و ارجاع بیماران کرونا، لغو ارائه غذا در رستوران و ارائه در ظروف یکبار مصرف به بیماران و کارکنان، لغو فعالیت های خطر آفرین از جمله اسپیرومتری، اندوسکوپی و کولونوسکوپی و استفاده از فضاهای ممکن و استاندارد بیمارستان جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از کرونا ویروس و همچنین لغو ملاقات عمومی در کلیه بخش های بیمارستان طبق دستور العمل های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نظارت و بازدید مداوم ریاست و معاونت بیمارستان بر فرایندهای روند ارائه خدمات بیماران کرونا ویروس، برگزاری جلسات کمیته مدیریت خطر، حوادث و بلایا از تاریخ 13/11/98 تا کنون که منجر به تدوین و ابلاغ دستور العمل آمادگی بیمارستان در مقابله با اپیدمی کرونا ویروس گردید.

وی افزود: ارائه بنر پوستر و ویدئوهای آموزشی مرتبط با کرونا ویروس در بخش ها و درمانگاهها، پیش بینی و تامین تجهیزات حفاظت فردی کارکنان، ارائه مطالب آموزشی مرتبط به بیماران سرپایی و ترخیص شده، مراجعین و همراهان از طریق سامانه پیامک و سایت بیمارستان و برگزاری کلاس آموزشی کارکنان در تمام سطوح سازمانی از جمله پزشکان، پرستاران، کمک بهیاران، خدمات، مسئولین فرایندها، بخش ها و سوپر وایزرها به مدت هفت روز نیز در این مرکز درمانی انجام شده است.

شایان ذکر است با تلاش کارکنان این مرکز درمانی، اکیپ های سیار در مبادی ورودی، به غربالگری کارکنان وسایر افرادی که از این مبادی تردد می کنند می پردازند. همچنین تمامی خودروهای حمل و نقل، تجهیزات و کارگاه های ذوب آهن ، روزانه ضدعفونی می شود . ضمن اینکه پرسنل روزکار دائم در محل کار حضور نمی یابند و به کارکنان این شرکت اطلاع رسانی شده که در صورت وجود علائم بیماری، می توانند با تایید پزشک در محل کار حاضر نشوند.

فعالیت های حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در منطقه

حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن در این دوره حساس نیز همچون ادوار گذشته با برنامه ریزی منسجم و جهادی اقدامات بسیاری انجام داده است. برخی از مهمترین این اقدامات را طی مصاحبه با سرهنگ مهران مختاری فرمانده بسیج شرکت جویا شدیم که در ادامه می آید:

وی در این خصوص گفت: برپایی ایستگاه سلامت در مرکز شهرستان لنجان و توزیع مواد ضدعفونی کننده و برشورهای آموزشی که توسط مدیریت روابط عمومی آماده شده است توسط گروه جهادی فولاد مردان ذوب آهن، خریداری تعداد ده دستگاه سمپاش با مشارکت روابط عمومی جهت ضدعفونی و گند زدایی کارگاههای مختلف توسط گروههای چند نفره متشکل از بسیجیان شرکت، حضور فعال در جلسات و نشست های شرکت و ارائه پیشنهاد به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، برگزاری جلسات مستمر با حضور فرماندهان پایگاههای بسیج شرکت به منظور هم اندیشی و بررسی راهکارها از جمله اقدامات بسیج ذوب آهن در شهرستان لنجان و ذوب آهن اصفهان است.

سرهنگ مختاری اظهار داشت: گروه جهادی فولادمردان ذوب آهن اصفهان به خانواده های مستضعف که در شرایط کنونی بیکار شدند، کمک های لازم را ارائه نمود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد