آلومینیوم و مس

فرماندار شهرستان ورزقان عنوان کرد؛

خدمات ارزشمند شرکت مس در توسعه و آبادانی ورزقان

خدمات ارزشمند شرکت مس در توسعه و آبادانی ورزقان
پایگاه خبری معدن نیوز - حسن یحیوی فرماندار ورزقان گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در سال جاری خدمات ارزشمندی با هدف توسعه و آبادانی شهرستان ورزقان انجام داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن یحیوی فرماندار ورزقان گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در سال جاری خدمات ارزشمندی با هدف توسعه و آبادانی شهرستان ورزقان انجام داده است.

حسن یحیوی فرماندار ورزقان با بیان این‌که شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در سال جاری خدمات بسیار خوبی را به‌منظور رفع مشکلات یا تسهیل در زندگی مردم و ایجاد اشتغال انجام داده است گفت: در سال جاری تعامل بسیار خوبی بین فرمانداری و مجموعه‌های دولتی ورزقان و مجلس با شرکت مس برقرار شد و این تعامل و حسن نیت شرکت مس موجب انجام خدمات شایسته و ارزشمندی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان ورزقان شد.

یحیوی با قدردانی از حمایت‌های دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس، نماینده محترم مجلس در ورزقان و مجتمع مس سونگون در انجام طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بزرگ‌ترین کاری را که شرکت ملی مس در ورزقان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است و در سال جاری 80 درصد آن به بهره‌برداری رسید جاده خواجه به ورزقان به طول 45 کیلومتر بود.
وی با بیان این‌که این پروژه با مشارکت مالی و نظارتی مجتمع مس سونگون به انجام رسیده است گفت: 20 درصد باقیمانده این پروژه در سال آینده به اتمام خواهد رسید و کارهای مربوط به قطعه 5 این پروژه با اختصاص 150 میلیارد تومان در حال پیشرفت خوبی است.

یحیوی افزود: این پروژه یک زیرساخت بسیار خوب در منطقه است که موجب کاهش خسارت‌های جانی و مالی جاده‌ای می‌شود و علاوه بر این‌ موجب جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال خواهد شد.

فرماندار ورزقان به دیگر خدمات شرکت ملی مس و مجتمع مس سونگون در شهرستان ورزقان اشاره کرد و اظهار داشت: آب‌رسانی به 65 روستا از طریق پروژه انتقال آب از سد حاجیلرچای به بخش مرکزی و بهسازی و تأمین مصالح برای انجام طرح‌های عمرانی در روستاها از دیگر خدمات ارزشمند شرکت مس در شهرستان است.

یحیوی با تأکید بر این‌که این اقدامات خوب و ارزشمند موجب تغییر چهره شهرستان ورزقان به لحاظ عمرانی و آبادانی شده و باعث مهاجرت معکوس از شهرستان به روستا می‌شود، اظهار داشت: بالای 80 روستا در بخش مرکزی ورزقان و خاروانا از خدمات بهسازی و تأمین مصالح برای انجام طرح‌های عمرانی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: همچنین همکاری مجتمع مس سونگون با اداره راهداری شهرستان در مواقع بروز مشکلات طبیعی برای بازگشایی جاده‌ها و امدادرسانی به خودروهای گرفتارشده در برف و کولاک در 200 کیلومتر راه‌ جاده‌ای از دیگر خدمات شایسته مجتمع مس سونگون در سال جاری بود.

یحیوی ادامه داد: همکاری در لایروبی رودخانه‌های شهرستان و بازگشایی دهانه پل‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در ابتدای سال 1398 و هم‌زمان با وقوع سیل از دیگر اقدامات این مجتمع در زمان وقوع بحران‌های طبیعی بوده است.

فرماندار ورزقان با بیان این‌که شرکت ملی صنایع مس و مجتمع مس سونگون در سال‌های اخیر خدمات فرهنگی و ورزشی خوبی انجام داده‌اند گفت: حمایت از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، اردوهای فرهنگی مثل راهیان نور و تقویت وزش همگانی و همایش‌‌ها از دیگر اقدامات خوب شرکت مس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

یحیوی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های بسیار خوب مس در ورزقان ایجاد کمپ ورزشی است که امیدواریم با حمایت مس سریع‌تر به انجام برسد.

فرماندار ورزقان به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا مجتمع مس سونگون اقدامات خوب و پیشگیرانه‌ای در سطح مجتمع و در راستای افزایش سطح بهداشت فردی پرسنل انجام داده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد