سنگ آهن و ذغال سنگ

ادعای دومین تولیدکننده سنگ آهن جهان؛

معادن سنگ آهن در نزدیکی سدها دارای فرسایش بیشتری هستند

معادن سنگ آهن در نزدیکی سدها دارای فرسایش بیشتری هستند
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد؛ شرکت واله برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت در معدن سنگ آهن خود در نزدیکی سد باطله Vale SA در حال بررسی فرسایش بیشتر باطله ها و خاکریزهای معدن Gongo Soco است چراکه نگران تاثیر این فرسایش بر سد باطله معدن Sul Superior در همان نزدیکی است و نگرانی درمورد ثبات آن ایجاد شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ شرکت واله برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت در معدن سنگ آهن خود در نزدیکی سد باطله Vale SA در حال بررسی فرسایش بیشتر باطله ها و خاکریزهای معدن Gongo Soco است چراکه نگران تاثیر این فرسایش بر سد باطله معدن Sul Superior در همان نزدیکی است و نگرانی درمورد ثبات آن ایجاد شده است. 

واله دومین تولیدکننده سنگ آهن جهان اعلام کرده مسئولان خود را در مورد وضعیت جاری مطلع خواهد کرد. این شرکت اعلام داشته سال گذشته سطح اضطراری در سدهای باطله را پس از فرسایش سازه های مخازن و دریاچه های پشت سد باطله در نزدیکی شهر Barao dos Cocais ناشی از بارندگی های شدید را بالا برده است. 

در فوریه 2019، حدود 500 نفر که در معرض خطر فروپاشی و شکست سد قرار داشتند به دستور سازمان مسئول معادن برزیل برای هفته ها از خانه هایشان تخلیه شدند. این تصمیم پس از شکست سد باطله Brumadinho واله که باعث کشته شدن بیش از 270 نفر شد اتخاذ گردید. 

واله گفته که ساخت سد جدیدی در 6 کیلومتر دورتر از سد فعلی با هدف مهار باطله هایی که در صورت شکست سد رها خواهد شد به پایان رسانده است اما نتیجه این اقدام هنوز توسط مقامات برزیل تایید نشده است.

سهام واله در بعد از ظهر دوشنبه با کاهش 14.6 درصدی همراه شد و هر سهم آن به 38.12 رئال (Real) برزیل رسید. البته در این روز سهام برخی دیگر از شرک های معدنی جهان به طور عمومی کاهش یافتند که این کاهش عمدتا ناشی از نگرانی ها درمورد کروناویروس می باشد که سهام شرکت ها را با کاهش مواجه کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد