اقتصاد و صنعت

رشد قیمت جهانی نفت

رشد قیمت جهانی نفت
پایگاه خبری معدن نیوز- در حالی که پس از کاهش شدید قیمت نفت به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه دلالان برای خرید نفت ارزان وارد بازار شده اند قیمت نفت امروز شاهد رشد بیش از یک درصدی بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که پس از کاهش شدید قیمت نفت به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه دلالان برای خرید نفت ارزان وارد بازار شده اند قیمت نفت امروز شاهد رشد بیش از یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 55 سنت معادل 1.88 درصد افزایش به 30 دلار و 60 سنت رسید. در اوایل امروز قیمت نفت برنت تا 31 دلار و 25 سنت بالا رفته بود. قیمت نفت خام آمریکا هم که اوایل امروز تا 30 دلار و 21 سنت بالا رفته بود، با یک دلار و 6 سنت معادل 3.7 درصد افزایش به 29 دلار و 76 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «تقاضای فیزیکی برای نفت از سوی دلالان و پیش خریدهای انجام شده در بازار موجب تقویت قیمت نفت شده است.»

آمریکا اعلام کرده که از افت قیمت جهانی نفت برای پر کردن ذخایر نفتی استراتژیک خود استفاده می کن.د کشورها و شرکت های دیگر نیز در حال برنامه ریزی برای پرکردن ذخایر استراتژیک خود هستند.

اینز افزود: «اما این تاسیسات استراتژیک به سرعت پر می شوند. اگر ذخایر پر شوند و تقاضا باز هم کاهش یابد، قیمت نفت بیش از این سقوط خواهد کرد و آنگاه بازارهای جهانی باید امیدوار باشند که اختلاف بین عربستان و روسیه پیش از رسیدن به نقطه بدون بازگشت حل شود.»

در حالی که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافته است، عربستان و روسیه پس از ناکامی در رسیدن به توافقی بر سر کاهش بیشتر تولید نفت جنگ قیمت را در بازار به راه انداخته اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد