سنگ آهن و ذغال سنگ

ثبات نسبی در بازار سنگ آهن/ قیمت در محدوده ۹۰ دلار نوسان دارد/ کاهش تقاضا در بخش خودروسازی تولید فولادسازان اروپایی را کم کرد

ثبات نسبی در بازار سنگ آهن/ قیمت در محدوده ۹۰ دلار نوسان دارد/ کاهش تقاضا در بخش خودروسازی تولید فولادسازان اروپایی را کم کرد
معدن نیوز - بهای سنگ آهن به دلیل همه گیر شدن شیوع کروناویروس و محدود شدن تقاضا مجددا روز گذشته پنجشنبه ۱۹ مارس با ۲۵ سنت کاهش به ۹۰.۵۰ دلار برای عیار ۶۲ درصد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بهای سنگ آهن به دلیل همه گیر شدن شیوع کروناویروس و محدود شدن تقاضا مجددا روز گذشته پنجشنبه 19 مارس با 25 سنت کاهش به 90.50 دلار برای عیار 62 درصد رسید.

دقیقا از 10 مارس قیمت سنگ آهن با تلرانس 1 الی 1.5 دلاری در محدوده 90 دلار بازی می کند و شواهد بازار حاکی از ثبات نسبی در این محدوده است.

تقاضا برای فولاد در بازار اروپا کاهشی است زیرا بسیاری از خودروسازان به دلیل نبود تقاضا در پی شیوع کروناویروس، تولید خود را کاهش داده اند.

فولادسازان ژاپنی نیز به دلیل پایین بودن تقاضای صادرات از سوی کشورهای جنوب شرق آسیا، تولید را کاهش دادند.

منابع تجاری معتقدند که خطر و ریسک اصولی در چین موجب خواهد شد که بهبود مصرف فولاد در پایین دست در یک دوره یک تا دو ماهه دیگر به تعویق بیافتد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد