آلومینیوم و مس

معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه تشریح کرد؛

رونق تولیدات مجتمع مس سرچشمه در سال رونق تولید

رونق تولیدات مجتمع مس سرچشمه در سال رونق تولید
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه با ارائه گزارشی از تولیدات مجتمع مس سرچشمه در سال ۹۸ به تشریح موفقیت های حاصل شده در سال گذشته پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه با ارائه گزارشی از تولیدات مجتمع مس سرچشمه در سال 98 به تشریح موفقیت های حاصل شده در سال گذشته پرداخت.

حبیب الله ضیاءالدینی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 1398 به عنوان رونق تولید، مجتمع مس سرچشمه با حمایت مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران، هیئت مدیره محترم شرکت، مدیریت محترم مجتمع مس سرچشمه و لطف پروردگار و تلاش شبانه روزی کارگران زحمتکش مجتمع، مهندسین و مدیران کلیه واحدهای تولیدی این مجتمع موفق به اجرای برنامه های تولید پیش بینی شده و دستیابی به رکوردهای جدید تولید گردید.

 وی افزود: در امور معدن برای نخستین بار در تاریخ مجتمع مس سرچشمه سنگ سولفور استخراجی از مرز 30 میلیون تن گذشت و با تولید 30.4 میلیون تن نسبت به برنامه پیش بینی تولید 5 درصد و نسبت به آخرین رکورد تولید سال 97 به میزان 2.3 درصد افزایش داشته ایم.

 وی با بیان اینکه رکورد قبلی سنگ سولفور استخراجی 29.8 میلیون تن بوده است، ادامه داد: کل استخراج امور معدن شامل سولفور باطله و اکسید با 86 میلیون تن نسبت به برنامه 7.5 درصد افزایش داشته است.

 معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: در کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سرچشمه، تولید کنسانتره مس با 706 هزار تن رکورد تولید از ابتدای راه اندازی این کارخانجات را شکست که نسبت به برنامه تولید پیش بینی شده 6.4 درصد و نسبت به رکورد قبلی که به میزان 701.6 تن در سال 97 بود میزان 0.6 درصد افزایش داشت.

 ضیاءالدینی تصریح کرد: میزان مس محتوی تولیدی مجتمع در سال 98 نیز 170 هزار و 100 تن بوده است که نسبت به سال 97 به میزان 60 تن افزایش داشته است که این مهم در حالی انجام شده که عیار سنگ سولفور مصرفی تغلیظ در سال 98 برابر 0.63 درصد بوده که نسبت به سال ماقبل 1.6 درصد کاهش داشته است.

به گفته ضیاءالدینی با توجه به فعالیت های انجام شده در امور معدن و کارخانجات تغلیظ تناژ خاک مصرفی در کارخانجات تغلیظ به میزان 1.48 میلیون تن نسبت به برنامه و 0.7 میلیون تن نسبت به سال 97 افزایش داشته است ضمن اینکه علیرغم کاهش عیار خوراک ورودی، مس محتوی معدنی افزایش یافته است.

معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه در ادامه ابراز داشت: در کارخانه تغلیظ تناژ کنسانتره مولیبدن تولیدی 6100 تن می باشد که نسبت به برنامه پیش بینی تولید مولیبدن 12 درصد افزایش داشته است و نسبت به سال 1397 به میزان 30 درصد افزایش داشته است.

ضیاءالدینی با اشاره به اینکه در کارخانه ذوب سرچشمه آند تولیدی این کارخانه به طور چشمگیری نسبت به رکوردهای قبلی و سالهای ماقبل افزایش داشته است، اظهار داشت: تولید آند در این کارخانه 240 هزار تن بوده که نسبت به برنامه پیش بینی 12 درصد و نسبت به رکورد تولید سال قبل که 205 هزار تن در سال 97 بوده است، به میزان 19 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال جاری همچنین مقدار 28 هزار و 500 تن از آند تولیدی مجتمع مس سرچشمه جهت تحقق برنامه تولید کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران به مجتمع مس شهربابک ارسال شده است.

معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: کاتد تولیدی مجتمع مس سرچشمه در پالایشگاه و کارخانه لیچینگ در سال 98 برابر 166 هزار تن بوده که نسبت به برنامه 3.6 درصد افزایش داشته است.

ضیاءالدینی اضافه کرد: در پایان جا دارد از حمایت های بی دریغ و موثر معاونت های توسعه، مهندسی و پشتیبانی و همچنین سایر امور پشتیبانی جهت رسیدن به تولیدات ذکر شده شده در سال رونق تولید کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، امیدوارم در سایه همدلی ایجاد شده در سال 98 که ثمرات آن بوضوح دیده شده بتوانیم در سال جدید نیز همانند سال 98 در جهت رونق تولیدات مجتمع موفق باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد