سنگ آهن و ذغال سنگ

به گزارش معدن نیوز؛

کرونا تقاضای سنگ آهن را تهدید می کند/ اقتصاد آمریکا وارد دوره رکود می شود

کرونا تقاضای سنگ آهن را تهدید می کند/ اقتصاد آمریکا وارد دوره رکود می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - اثرات اقتصادی بیماری همه گیر و جهانی کرونا ویروس بر تقاضای سنگ آهن تا پایان سال چشمگیر خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اثرات اقتصادی بیماری همه گیر و جهانی کرونا ویروس بر تقاضای سنگ آهن تا پایان سال چشمگیر خواهد بود.

خودروسازان آمریکایی نظیر فورد، جنرال موتورز و فیات کرایسلر چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که در پاسخ به شیوع ویروس COVID-19، همه کارخانه های تولید آمریکا را تعطیل می کنند.

 طبق اعلام WXYZ-TV در دیترویت، فورد و فیات کرایسلر چهارشنبه بعد از مثبت شدن تست کرونای کارکنان خود، خطوط مونتاژ خود را تعطیل کردند و سایر خطوط این خودروسازان هم تا پایان این هفته بسته خواهند شد.

پایان این تعطیلات حداقل تا 30 مارس اعلام شده یعنی زمانی که شرکت ها پاکسازی واحدهای خود را به اتمام رساندند. در آن زمان خودروسازان وضعیت را دوباره ارزیابی می کنند و در خصوص تعطیلی مجددا تصمیم گیری خواهند کرد.

در واکنش به این خبر، سهام فولادسازان و کامودیتی های داخلی به ویژه سهام U.S. Steel، آرسلورمیتال و Cleveland Cliffs در این هفته سقوط کرد. این سه تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در Minnesota هستند.

فیل گیبز، تحلیلگر KeyBlanc به بلومبرگ گفت که این سه شرکت از تعطیلی خودروسازان بیشترین ضربه را خواهند خورد.

وی گفت: صنعت خودروسازی حدود 25 درصد از فولاد آمریکا و حدود 40 درصد از ورق های فولادی آمریکا را مصرف می کند.

کارخانه های فولادی، بیشتر ورق های مورد نیاز صنایع خودرویی کشور را با استفاده از گندله های ارسالی از شمال Minnesota تولید می کنند.

با این حال بیشتر تولیدات اتومبیل و تراک ها با استفاده از سنگ آهن داخلی تولید می شوند. علاوه بر این، معادن داخلی علیرغم همه گیری ویروس، سطح تولید بالایی را در این هفته حفظ کردند.

کروناویروس COVID-19 به بیشتر بخش های اقتصادی آسیب زده است و تحلیلگران کاملاً موافقند که اقتصاد آمریکا در حال ورود به دوره رکود است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد