بورس

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد؛

تمرکز بر افزایش سرمایه صنایع معدنی برای جهش تولید

تمرکز بر افزایش سرمایه صنایع معدنی برای جهش تولید
پایگاه خبری معدن نیوز - غریب پور معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید» گفت: سال ۹۸ به عنوان رونق تولید نامگذاری شده بود که در بخش معدن و صنایع معدنی قابل مشاهده بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غریب پور معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید» گفت: سال 98 به عنوان رونق تولید نامگذاری شده بود که در بخش معدن و صنایع معدنی قابل مشاهده بود.

به نحوی که در تولید و صادرات شامل رشد بودیم و امسال که به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، به مراتب مسئولیت سنگین‌تری به عهده بخش‌های مختلف تولید قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید مستلزم سرمایه گذاری است و بنابراین بخشی از تحقق شعار جهش تولید به فعال شدن خطوط غیرفعال تولیدی بر می‌گردد و باید بهره وری واحدهای موجود افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از سال گذشته، کارگروهی برای کنترل مدیریت شرکت‌های تولید کننده تشکیل شده که مدام رونق تولید را پایش می‌کرد. بر این اساس این کارگروه به جهش تولید تغییر نام می‌دهد تا با اهداف جدید بتواند در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی جهش تولید را رقم بزند.

به گفته غریب پور بهره وری واحدهای موجود در کشور باید بالا رفته و بخشی از خطوط غیر فعال نیز فعال شود که بر این اساس سرمایه گذاری در اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزایش سرمایه واحدهای بزرگ تولیدی را از جمله برنامه‌های سازمان توسعه و صنایع معدنی ایران برای تولید کنندگان بزرگ مواد معدنی دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه از جمله راهبردهایی بوده که در سال گذشته اتخاذ شده و مجموعه‌هایی همچون فولاد مبارکه و ملی مس افزایش سرمایه بسیار خوبی را صورت دادند و در سال جاری افزایش سرمایه در گل گهر در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: اگر بتوانیم به سرعت پروژه‌های نیمه تمام را وارد مدار کنیم به طور قطع جهشی در تولید اتفاق می‌افتد چرا که در کنار افزایش بهره وری و احیای پروژه‌های نیمه تمام، غیر فعال و نیمه فعال می‌توان تولید را به شدت افزایش داد.

وی از برنامه‌های وزارت صنعت برای احیای معادن کوچک مقیاس خبر داد و گفت: تأمین مالی بنگاه‌ها و مجموعه‌های معدنی از سوی صندوق توسعه فعالیت های معدنی در دستور کار قرار گرفته است اما به هر حال رویکرد ما افزایش تولید و اشتغال است. چرا که می‌توان با اندکی سرمایه گذاری در برخی از بخش‌های معدنی، اشتغال را بالا برد.

غریب پور به اجرای سیاست تمرکز بر روی تولید سنگ‌های قیمتی اشاره و تصریح کرد: این بخش می‌تواند تولید و اشتغال را به طور تواما بالا ببرد و یک توسعه همه جانبه است. ضمن اینکه برخی طرح‌ها همچون کنسانتره فولاد مبارکه، گندله فولاد خوزستان و فاز دو و سه سالکو نیز از جمله طرح‌هایی است که امسال وارد مدار می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد